ایجاد شعبه‌ ویژه برای خدمات دهی به خبرنگاران آزاد

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: شعبه‌ ویژه ای به منظور ارائه خدمات به خبرنگاران آزاد استان ایجاد می شود.

سیدمحسن نظام خیرآبادی روز جمعه در دیدار با مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه بیمه از ضروریات زندگی است، می‌توان خبرنگارانی را که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، از طریق بیمه مشاغل آزاد بیمه کرد.

وی بیان کرد: بیمه‌های سخت و زیان‌آور هم اکنون هر روز 1.5 روز محاسبه می‌شود و اگر 20 سال فعالیت سخت و زیان‌آور به‌صورت متوالی باشد، بیمه‌گذار در هر سنی می‌تواند بازنشسته شود و اگر در این بین فاصله ایجاد شده باشد، برای بازنشستگی، فرد باید حداقل 50 سال داشته باشد.

وی با بیان اینکه نص صریح قانون، لیست بیمه است، افزود: رویه ما این است که تا حد امکان و در چهارچوب قانون همکاری لازم را با خبرنگاران داشته باشیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: این آمادگی وجود دارد که کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه قوانین تأمین اجتماعی برای جامعه مطبوعاتی استان برگزار کنیم.

وی بیان کرد: تلفن گویای سراسری 1420 در حال حاضر پاسخگوی سئوالات مراجعان است و خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تأمین اجتماعی نیز از کلیه اخبار و قوانین مرتبط مطلع شوند و همچنین در سایت نرم افزاری قرار داده شده که با دانلود آن می‌توانند کلیه قوانین موردنیاز تأمین اجتماعی را بر روی همراه خود داشته باشند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص کارگاه‌های مشمول کمک دولت نیز گفت: این‌ کارگاه‌ها اگر در مهلت مقرر حق بیمه را واریز نکنند 20 درصد کمک دولتی مشمول آن‌ها نخواهد شد و اگر کارفرما در مهلت مقرر لیست را ارائه نکند 10 درصد جریمه ارائه لیست و در ازای هرماه تاخیر در پرداخت حق بیمه دو درصد جریمه به اصل حق بیمه تعلق خواهد گرفت.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌رضوی نیز در این دیدار با اشاره به دغدغه‌های بیمه‌ای جامعه مطبوعاتی استان، عنوان کرد: خبرنگاران در حوزه بیمه تأمین اجتماعی و به‌خصوص بهره‌مندی از قانون بازنشستگی سخت و زیان‌آور، جرایم تاخیر در پرداخت حق بیمه، مفاصا حساب با مشکلاتی مواجهند که با تعاملات دوطرفه قابل‌حل خواهد بود.

علی خسروشاهی همچنین خواستار معرفی یکی از کارشناسان اداره کل تامین اجتماعی به‌عنوان مشاور خانه مطبوعات، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *