امامان جمعه برای مقابله با فتنه‌ها بیشتر نقش آفرینی کنند

حجت الاسلام ابراهیم معادی روز سه شنبه در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی در گناباد افزود: نباید عنوان کرد که فتنه سال 1388 مربوط به جریان خاصی بوده و به اتمام رسیده است، زیرا این قبیل فتنه‌ها از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و استمرار فتنه‌های جدید دور از انتظار نیست و باید با بصیرت افزایی این فتنه انگیزی‌ها را خنثی کرد.

وی ادامه داد: با گذشت چندین سال هنوز خیلی از زوایای جریان نهم دی برای مردم و حتی برخی خواص روشن نشده است.

وی ادامه داد: ستادهای نماز جمعه وابسته به هیچ جریان سیاسی نیستند بلکه تابع محض منویات رهبر معظم انقلابند و خط اصلی شان را از ولایت فقیه می‌گیرند.

وی افزود: ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه باید با نوآوری و خلاقیت در برنامه‌ها در انسجام بخشی و استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف جامعه برای ارتقای فعالیت­های این بخش و افزایش باورمندی اعتقادی مردم برای حضور گسترده در این آیین بکوشند.

امام جمعه گناباد هم تضعیف ولایت فقیه و ارزشهای دینی و دو قطبی کردن جامعه را از اهداف مهم جنگ نرم دشمنان برشمرد و گفت: باید با روشنگری لازم بصیرت اقشار مختف را در برابر این ترفندها افزایش داد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب ادامه داد: پیوند مردم با ولایت فقیه ناگسستنی است و حماسه نهم دی یادآور بصیرت و میثاق بزرگ با ولایت در تاریخ افتخارات انقلاب اسلامی ثبت شد.

فرماندار گناباد هم گفت: دست اندرکاران ستادهای نماز جمعه باید برای افزایش حضور اقشار مختلف جامعه در این آیین تلاش کنند و اگر به جای جذب حداکثری به دنبال دفع حداکثری در این آیین باشند، نخستین آسیب به خود این ستادها وارد خواهد شد.

محمدعلی نبی­پور خواستار برگزاری نشست­های مشترک فرمانداران و ائمه جمعه برای بهره­گیری حداکثری از ظرفیت‌های هر دو بخش برای رفع مشکلات و توسعه مناطق مختلف شد.

گفتنی است گردهمایی ائمه جمعه و روسای ستادهای نماز جمعه شهرستان­های گناباد، بجستان، خواف، رشتخوار، خلیل آباد، کاشمر، تربت حیدریه، کوهسرخ و بردسکن به مدت یک روز در گناباد برگزار شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *