اراضی موقوفه شرقی بهانه‌ای برای سودجویان

رییس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: متولیان اراضی موقوفه ای در شرق مشهد، تعاملی با مدیران شهری ندارند.

احمد نوروزی افزود: موقوفه بودن اراضی شرقی مشهد سبب شده تا برای کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز مورد استفاده قرار بگیرند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر غرب مشهد دارای اراضی ملی بوده که برای توسعه آن مطالعاتی صورت پذیرفته بود. این در حالی است که چنین برنامه ای برای اراضی شرقی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: متولیان اراضی موقوفه ای در شرق مشهد، تعاملی با مدیران شهری نداشته اند تا بتوان برنامه ای برای توسعه آن تدوین کرد.

وی به رسمیت نشناختن واقعیت های موجود در شرق مشهد را از دیگر دلایل توسعه نیافتگی آن دانست و گفت: واقعیت های موجود در شرق مشهد، سال های متمادی است که به رسمیت شناخته نشده و راهکاری نیز برای آن اندیشیده نشده است. باید این واقعیت که افرادی کم درآمد در آنجا سکونت گزیده و متقاضی این سکونت هستند را درک کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: این شیوه سکونتی در شرق مشهد محصول مدیریت شهری نیست. بلکه آن را باید برایند اقتصادی ناموفق برخی دولت ها در ایجاد بسترهای اقتصادی لازم برای روستانشینان دانست.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: اگر بسترهای اقتصادی لازم در روستاها به وجود می آمد، حداقل هایی برای زندگی در روستا و شهرهای کوچک صورت می گرفت که افراد را از مهاجرت به شهرها باز می داشت.

نوروزی این اتفاق را پدیده ای عادی در دیگر نقاط دانسته و بیان کرد: این اتفاق، تنها مختص به مشهد نیست. بسیاری از شهرها و کشورهای توسعه یافته نیز طعم مهاجرت روستاییان حاشیه شهرها را چشیده اند؛ با این تفاوت که آن ها تدبیری برای این معضل اندیشیده اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *