اجازه نمی‌دهیم خواب دشمن تعبیر شود

روز گذشته بازهم واکنش‌ها به تجمع‌های غیرقانونی در کشور ادامه داشت. اعتراض‌ها شکل تخریب و توهین به خود گرفته اس. فضای مجازی؛ بستری که آغاز کننده این ماجرا بود، شب گذشته دستخوش آسیب شد. نباید اجازه داد که تبعات این موضوع فراگیرتر شود.

شاید یکی از گزینه‌های پیش رو را باید در گفته‌های نایب رئیس مجلس شورای اسلامی جست.

«تجمع کنندگان نباید ابزار دست دشمنان شوند، بلکه باید آرامش و استقلال خود را حفظ کنند و حرف خود را به گوش دولت برسانند.»

 

حساب مردم از تخریب‌گران جداست

علی مطهری معتقد است: « آنچه مسلم است این است که بخشی از مردم اعتراض دارند، دولت باید حرف آنها را گوش دهد و به کسانی که اعتراضات مدنی دارند، مجوز تجمع و اظهارنظر بدهد ولی با تخریب کنندگان اموال عمومی و اخلال نظم در جامعه نیز باید مقابله شود. در این راستا صدا و سیما نیز باید حرف مردم را بازتاب دهد و پاسخ‌های مسئولان را نیز به گوش مردم برساند.»

وی تاکید کرد: دولت باید شرایط جهانی، داخلی و وضعیت مالی خود را به خوبی تشریح کند. مردم ما مردمی هستند که انقلاب را دوست دارند و عاقلانه تصمیم می‌گیرند.

 

 

استاندار خراسان رضوی:

اجازه نمی دهیم خواب دشمن تعبیر شود

استاندار خراسان رضوی گفت: به عده‌ای که به دنبال برآوردن آرزوهای باطل دشمنان این ملت و کشور هستند و می‌خواهند جایگاه منطقه‌ای و بین المللی ایران را مخدوش کنند اجازه نمی‌دهیم خواب آنها تعبیر شود.
علی رضا رشیدیان روز یکشنبه در حاشیه آیین تقدیر از برگزیدگان صدا و سیمای استان در جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها و اجلاس سراسری فناوری رسانه افزود: مسئولان در خدمت مردم هستند و در حوزه مطالبات آنها و رفع مشکلات تلاش می‌کنند و خود را موظف به پاسخگویی به دغدغه‌‌های مردم می‌دانند.
وی ادامه داد: اساس کشور و نظام ما بر مبنای مردم‌سالاری دینی است و ارکان اجرایی آن بر اساس رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و مسئولان خود را خادم مردم می‌دانند و مسلماً در کارهای اجرایی اشکالات، نواقص و انتقاداتی وجود دارد که در قانون راهکار رفع آن نیز دیده شده است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تجمعات روزهای اخیر در مشهد گفت: شهروندان به تجمعاتی که فراخوان آنها از آن سوی مرزها و بدخواهان صورت می‌گیرد، توجهی نکنند و خانواده‌ها هم از فرزندان خود مراقبت کنند که تحت تاثیر هیجانات و احساسات جوانی مورد طمع واقع نشده و فریب رسانه‌های بیگانه را نخورند.
رشیدیان با بیان اینکه مردم با حضور گسترده در راهپیمایی 9 دی ثابت کردند که با نظام و انقلاب هستند، افزود: افرادی که انتقاداتی دارند و مایل هستند تجمع برگزار کنند طبق قانون باید درخواست خود را به مراکز مسئول بدهند و بعد از موافقت برای برگزاری تجمع، نیروهای انتظامی برای حفظ امنیت آنها اقدام می‌کنند.

 

 

عضو فراکسیون امید مجلس:

دامن زدن به اعتراض‌ها به هیچ جناحی کمک نمی‌کند

عضو فراکسیون امید در مجلس با اشاره به اینکه وقتی نقد و اعتراضی از سوی مردم انجام می‌شود باید شنیده شده و برای حل آن کمک شود، گفت: کسانی که فکر می‌کنند با دامن زدن به این مسائل کمکی به کشور یا جناح خاصی می‌کنند سخت در اشتباه هستند.

جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به تجمع‌های اعتراضی برخی افراد در شهرهای مختلف کشور افزود: باید تمام گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در مواجه با مشکلات اخیر در کنار یکدیگر باشند و با هم همفکری کنند زیرا نظام اسلامی متعلق به همه افراد است و همه طیف‌های سیاسی باید مشکلات و کمبود‌ها را شناسایی و برطرف کنند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام کشورمان محصول تلاش مردم بوده لذا ملت به نظام وابستگی و دلبستگی دارند، اظهارکرد: از این رو وقتی نقد و اعتراضی انجام می‌دهند باید شنیده شده و برای حل آن کمک شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی وجود دارد که همه طیف‌ها و گروه‌ها از فضا برای همگرایی و همفکری بیشتر استفاده کنند، ادامه داد: باید اذعان کرد که به دلیل مشکلاتی که در چهار دهه گذشته رخ داده مانند جنگ تحمیلی و حتی فشارهای داخلی پیش آمده، افرادی که اصل نظام را قبول ندارند فضایی را برای جامعه ترسیم می‌کنند که به وحدت و تمامیت ارضی کشورمان آسیب بزند.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌خواهند فضا را طوری جلوه دهند که مشکل مردم با مسائل اساسی نظام است در حالی که فکر می‌کنم این امر بخشی از خواسته‌های مردم در ابعاد اقتصادی و اجتماعی است و باید با ظرفیت‌های موجود مشکل را برطرف کرد، تصریح کرد: کسانی که فکر می‌کنند با دامن زدن به این مسائل کمکی به کشور یا جناح خاصی می‌کنند سخت در اشتباه هستند زیرا پشت پرده این مسائل کسانی هستند که نظام، مردم، کشور، تمامیت ارضی و امنیت مردم را دوست ندارند.

 

قدر داشته‌هایمان را بدانیم

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه شادی که برخی کشورهای رقیب و دشمنان در منطقه در شرایط کنونی راه انداخته‌اند نشان می‌دهد چه دشمنان سرسختی در دنیا و منطقه داریم، افزود: بنابراین باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم و هر جناحی تلاش نکند مسائل را به گردن دیگری بیاندازد و خودش را مبرا بداند.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: اگر در دفاع از نظام و امنیت کشورمان کوتاهی کنیم نسل‌های آینده ما را نمی بخشند و این مهم در حالیست که ممکن است کشور به مشکلاتی گرفتار شود که دامن همه گروه‌ها و جناح‌ها را بگیرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسائل این چنینی پشت سر گذاشته خواهد شد زیرا انقلاب اسلامی مسائل سخت زیادی را گذرانده است، خاطرنشان کرد: باید گفت که رفتارهای جناحی و سیاسی عذاب آور است زیرا بجای اینکه برای حل مشکلات یکپارچه شوند نکاتی را مطرح می‌کنند که دلخوری مردم را عمیق تر می‌کند؛ بنابراین در این شرایط خط سیری که رهبری تعیین می‌کنند و اتحاد و همگرایی پیرامون تفکر رهبر معظم انقلاب کمک می‌کند نقش موثرتری در امنیت کشور داشته باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *