اختصاص 12 هزار میلیارد تومان برای رفع مشکل موسسات مالی

معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: دولت تاکنون 12 هزار میلیارد تومان از بیت المال برای حل مشکل صندوق‌ها و موسسات مالی اختصاص داده است.

محمد رحیم نوروزیان افزود: مشکل موسسه میزان با 34 هزار میلیارد ریال بدهکاری به مردم و یک هزار کارمند نیز که در ابتدای کار این دولت نمایان شد و می‌خواستند با استفاده از آن چوب لای چرخ دولت بگذارند، رفع شد.

فرماندار مشهد با اشاره به برخی تجمعات و اعتراضات سپرده گذاران موسسه کاسپین در این شهر و برخی شهرستان‌ها گفت: از میان موسسات مجموعه کاسپین که با مشکل مواجه شده اند موسسات فرشتگان، بدر توس، الزهرا (س) و پیوند در مشهد قرار دارند و اقدامات بسیار برای رفع مشکلات آنها و پرداخت بدهی به سپرده گذارانشان انجام شده است.

وی افزود: طلب سپرده گذاران موسسه فرشتگان تا مبلغ 2 میلیارد ریال پرداخت شده و حجم پرداختی مطالبات مردم تا چند روز گذشته به سه هزار میلیارد ریال رسیده و 630 هزار سپرده گذار این موسسه تعیین تکلیف شده است.

وی اظهار کرد: هفته قبل پرداخت پلکانی طلب سپرده گذاران موسسه الزهرا (س) نیز آغاز شد و تا کنون 155 میلیارد ریال طلب سپرده گذاران این موسسه پرداخت شده و 17 هزار و 175 حساب سپرده نیز تعیین تکلیف شده است.

وی گفت: حساب‌های کمتر از 200 میلیون ریال موسسه منحله بدر توس نیز به موسسه کاسپین منتقل شده و پرداخت مطالبات مردم در دست اقدام است.

نوروزیان افزود: سپرده‌های موسسه افضل توس نیز تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت شده و 98 درصد از سپرده‌های موسسه وحدت نیز تا سقف یک میلیارد ریال تعیین تکلیف شده و 9 هزار و 720 حساب دیگر این موسسه نیز در انتظار تعیین تکلیف است.

وی اظهار کرد: حسابرسی و بررسی دارایی‌ها و اموال این موسسات زمانبر است لذا با اختصاص یک خط اعتباری ویژه از سوی بانک مرکزی این مطالبات به مشتریان موسسات پرداخت گردید تا دارایی‌های موسسات بطور کامل حسابرسی شود.

وی گفت: این موسسات وظایفی داشتند که از آنها عدول کردند اما مردم نیز باید مراقبت می‌کردند تا گرفتار اقدامات غیرقانونی نشوند.

81 هزار شغل سهم خراسان رضوی

فرماندار مشهد گفت: از مجموع 160 هزار شغل که باید تا پایان امسال در خراسان رضوی ایجاد شود حدود 81 هزار شغل سهم شهرستان مشهد است.

نوروزیان افزود: اگر دستگاههای مختلف نتوانند تسهیلات مربوط به اشتغال راجذب کنند نمی توان به این هدف دست یافت.

وی اظهار کرد: اعتبارات ادارات کار، فنی و حرفه ای، بهزیستی و کمیته امداد باید در زمینه تخصیص یافته هزینه شود و این دستگاهها باید بر هزینه مبالغ مزبور نظارت کامل داشته باشند.

وی همچنین از تشکیل ستاد حقوق شهروندی در فرمانداری مشهد خبر داد و گفت: بازدیدهایی از ادارات مختلف در این زمینه با هدف تامین حقوق مردم انجام شده است.

 

نماینده قم آمار تجمع 30هزار نفری در مشهد را از کجا آورده بود؟

فرماندار مشهد افزود: وقتی در رسانه از عبارت ‘اغتشاشات در سطح شهر مشهد' استفاده می‌شود، یعنی این مساله تمام شهر و خیابانهای آن را فرا گرفته است، در حالی که در این مدت فقط در 2 نقطه شهر ناامنی داشتیم و حتی زمانی که حدود 150 نفر از جوانان کم سن و سال روز شنبه 9 دی مقابل بوستان ملت جمع شده بودند، عده بسیاری همزمان درون بوستان ملت ورزش می‌کردند که نشان می‌دهد مردم این ناآرامی‌ها را جدی نگرفته بودند.

وی با انتقاد از اظهارات نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما اظهار کرد: ایشان آمار غلط 30 هزار تجمع کننده در مشهد را از کجا آورده است ؟ این فرد اظهار داشته که مردم معترض به گرانی پس از اعتراض، نماز جماعت خوانده و محل را ترک کرده اند و برخی از ادامه این تجمع سوء استفاده کردند.

نوروزیان با انتقاد از خبررسانی دیرهنگام و با تاخیر در رسانه ملی گفت: کل افرادی که روز هفتم دی ماه به میدان شهدا آمدند هزار و 700 نفر بودند که باید در باره اطلاع رسانی‌ها و بیان آمار غلط بررسی لازم صورت گیرد.

وی افزود: این رفتارها نشان می‌دهد برخی تریبون چی‌ها موقعیت شناسی دقیق ندارند.

وی اظهار کرد: گزارش وقایع و ناآرامی‌های اخیر مشهد در حال بررسی است و سر نخهایی نیز بدست آمده که به زودی منتشر خواهد شد.
تندروی‌های سیاسی، آتش تهیه دشمن

فرماندار مشهد گفت: در جریان این وقایع برخی تندروی‌های سیاسی آتش تهیه دشمن شده و خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان تهیه کردند که اسناد آن نیز موجود است ، ازطرفی رسانه‌های بیگانه با استفاده از این خوراک در فضای مجازی مترصد ایجاد موج و موج سواری بودند.

وی همچنین از برنامه ریزی دشمن برای انجام برخی اقدامات در دهه فجر خبر داد و خواستار هوشیاری مسئولان شهرستان شد.

وی به پیشرفت‌های بزرگ کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: برخی رسانه‌ها فضا را چنان سیاه و تیره و تار می‌کنند که هیچ یک از پیشرفت‌های موجود دیده نمی شود و تنها مشکلات برای مردم بزرگنمایی می‌شود لذا رسانه‌ها باید در آگاه سازی مردم توجه ویژه داشته باشند.
برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر باید وحدت آفرین باشد

در ادامه این نشست معاون سیاسی فرماندار مشهد نیز گفت: برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر باید وحدت آفرین و موجب تقویت امنیت ملی در جامعه شود.

حیدر خوش نیت افزود: بزرگترین ظلم به انقلاب استفاده از برنامه‌های گرامیداشت این دهه علیه یا له یک جریان سیاسی است.

وی اظهار کرد: مسئولان ادارات در صورتی که این برنامه‌ها را به زیرمجموعه‌ها واگذار می‌کنند پیش از برنامه عناوین سخنرانی‌ها را بخواهند و اجازه ندهند خروجی سخنرانی‌ها و برنامه‌ها در اختیار یک جریان قرار گیرد زیرا دهه فجر متعلق به همه مردم است.

وی گفت: باید خدمات رسانی در دستگاههای اجرایی طی دهه فجر به شکلی باشد که مردم احساس کنند تغییری در ارائه خدمات انجام شده است و ارائه خدمات برای مردم در این دهه باید متفاوت باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *