بخاری‌های بدون دودکش غیراستاندارد برای منازل

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به افزایش حادثه گازگرفتگی در فصل سرما گفت: بخاری‌های بدون دودکش استاندارد استفاده در منازل را ندارند.

آتشپاد دوم مهدی رضایی در برنامه زنده رادیویی “شهرما” افزود: متاسفانه با شروع فصل سرما به دلیل بی احتیاطی برخی از شهروندان در نصب وسایل گرمایشی شاهد وقوع گازگرفتگی و فوت تعدادی از شهروندان هستیم.

وی بیان کرد: هر ساله سازمان آتش‌نشانی مشهد توصیه‌هایی برای جلوگیری از وقوع این حوادث به شهروندان ارائه می‌دهد تا شاید از تعداد گازگرفتگی‌ها کاسته شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود به منظور جلوگیری از وقوع حادثه در نصب سیستم گرمایشی خود دقت لازم را داشته باشند و از سپردن این اقدام به افراد غیرمتخصص خودداری کنند.

آتشپاد دوم رضایی گفت: همچنین شهروندان قبل از نصب نسبت به باز بودن مسیرهای خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل کنند.

وی تصریح کرد: همچنین تمامی وسایل گرمایشی باید دارای خروجی گاز استاندارد (لوله بخاری) باشد؛در پشت بام نیز از کلاهک اچ استفاده شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اضافه کرد: در کنار آن شعله بخاری باید آبی باشد و اگر نارنجی و قرمز بود نسبت به بررسی وسیله گرمایشی خود اقدام کنند

آتشپاد دوم رضایی تصریح کرد: یکی از راه‌های ساده برای تستت سیستم گرمایشی میزان گرمای لوله بخاری است به گونه‌ای که اگر لوله بخاری دمای بالایی داشت نشان از صحیح نصب شدن بخاری دارد در غیر این صورت باید سیستم گرمایشی چک شود.

وی با بیان اینکه شهروندان از بستن تهویه‌ها خودداری کنند، ادامه داد: همچنین اگر شهروندی در داخل منزل دچار سردرد، سرگیجه و حالت تهوع شد این اتفاق را به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا متصل نکنند چرا که احتمال وجود گاز در منزل و گازگرفتگی وجود دارد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خصوص استفاده از بخاری‌های بدون دودکش نیز گفت: در منازل مسکونی هیج وسیله گرمایشی به جز دودکش قابل استفاده نیست لذا این بخاری‌ها استاندارد استفاده در منازل را ندارند.

آتشپاد دوم رضایی تصریح کرد: این بخاری‌های بدون دودکش تنها برای مغازه‌ها قابل استفاده است چرا که رفت و آمد در این امکان زیاد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد آمادگی دارند در خصوص استفاده از وسایل گرمایشی به شهروندان مشاوره دهند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *