هیچ کس در فضای مجازی امنیت ندارد

امام جمعه مشهد گفت: به وزیر مخابرات اجازه فیلترینگ فضای مجازی را نمی‌دهید، این آقا مدیر ارتباطات این مردم است، همین‌طور می‌خواهید امنیت مردم را تأمین کنید؟ امروز هیچ‌کس، نه مسؤولان و نه نوامیس مردم در فضای مجازی امنیت ندارند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر جمعه در خطبه دوم نماز جمعه در حرم امام رضا(ع) با تأکید بر این‌که در مقام تخریب دولت نیستیم بلکه برحسب وظیفه نقد می‌کنیم، افزود: این درست نیست که بعد از پنج سال تشکیل یک دولت، رئیس دولت بیاید کارگزاران دولت را جمع کند و بگوید در سال پنجم، ما باید حقوق شهروندی را تعبیه کنیم، بعد از پنج سال باید این کار بیفتد؟ این مال روز اول بود نه سال پنجم؛ ما در این کشور برحسب فرمایش امیرالمؤمنین(ع)، حقوق شهروندی دارد تأمین می‌شود؟ یعنی حساب کنید وضعیت مردم در مسائل اشتغال و مسائل اقتصاد به نقطه فقر و ناداری نیست، از این هم گذشته و به نقطه استیصال رسیده است، یک عده خانواده‌ها مستأصل هستند.

 

اقتصاد به استیصال درآمده است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی وضعیت اقتصادی جامعه را در وضعیت «استیصال» توصیف کرد و گفت: جوان آبرومند با داشتن یک زن و دو بچه، 6 ماه است حقوق نگرفته و برای نهار و شام امروز و امشب مستأصل است، حقوق شهروندی که امیرالمؤمنین مشخص کرد، «تَوْفِیرُ فَیْئِکُمْ»، این توفیر فیء است؟ این را باید عزیزان مسؤول ما به فکر باشند آن‌هم نه‌تنها دولت، مجلس هم کنار دولت مسؤول است. مردم نماینده انتخاب کردند از مردم برود در مجلس بایستد بر مدیریت کشور نظارت کنند، این چه نظارتی بر مدیریت کشور است که آقای نماینده به فکر این‌که فلان پل و خیابان را در شهرش بسازند، به فکر هست که این را برای رأی آوردن دوره بعد ابزار انتخاباتی کند اما در فکر این‌که الآن بر مردم چه می‌گذرد، نیستند.

 

بعد از پنج سال مسؤولیت، برای آلودگی هوا چه کردید؟

وی افزود: برادران و خواهران، مرکز این کشور که دنیا را تکان داده، منطقه را کاملاً در طیول خود در قدرت درآورده، مرکز این کشور 4 روز است به خاطر خرابی و آلودگی هوا که به حد مسمومیت رسیده، این مرکز از کار افتاده است، مشاغل و مدرسه‌ها تعطیل است؛ آقای رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در حقوق شهروندی، سه چهار مورد را مشخص کردند که برای حفظ هوای سالم و رفع آلودگی هوا این کارها باید انجام بگیرد، یعنی چه باید انجام بگیرد؟ 5 سال است گذشته، حالا می‌گویید باید انجام بگیرد؟ آلودگی هوا به حدی رسید که انگار بمب شیمیایی در یک نقطه پخش شود، آلودگی هوا این شده، مردم در چه شرایطی زندگی می‌کنند، آن‌وقت می‌گویید باید خودروها سوختشان تنظیم شود، کارخانه‌ها چطور شوند، این بعد از پنج سال؟ این تا کی می‌خواهد عمل شود؟ تکلیف مردم با این وضع چیست؟ این حقوق شهروندی است.

 

نوامیس مردم امنیت ندارند

علم‌الهدی به نبود مدیریت فرهنگی در فضای مجازی اشاره کرد و تصریح کرد: در مسائل توسعه فرهنگی و مدیریت فرهنگی جامعه فرمودند که اجازه نمی‌دهیم وزیر مخابرات شصتش روی فیلتر برود در فیلتر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، می‌خواهید اجازه دهید، می‌خواهید اجازه ندهید، می‌خواهید فیلتر کنید، می‌خواهید نکنید، ما اصلاً بحثی نداریم در فیلتر فضای مجازی، ولی فضای مجازی واقعاً دارد مدیریت می‌شود؟ ما که الآن کشورمان به دو بخش تقسیم‌شده، یک فضای حقیقی و یک فضای مجازی، فضای مجازی که الآن بچه‌های کلاس دوم ما به موبایل به آن دسترسی دارند، این بی‌عفتی‌ها، این بی‌عصمتی‌ها، شهوت‌رانی‌ها و حرکات ناهنجار وقیح و شیطانی جنسی فضای مجازی را پرکرده است، هیچ‌کس در این فضای مجازی امنیت ندارد، حتی خود شما هم امنیت ندارید، به شما تهمت می‌زنند، افترا می‌بندند، خود شما هم امنیت ندارید، نگویید مردم هرچه می‌خواهند بگویند، مردم بگویند اما کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند مردم نیستند، جاسوسان انگلیس و آمریکا هستند، این‌ها سایت‌های خارجی هستند که می‌خواهند نظام، حکومت، دولت و مسؤولان را از چشم مردم بیندازند با دروغ، تهمت و ترویج فسق و فساد، این‌ها باید آزاد باشند؟

 

امنیت فضای مجازی، حقوق شهروندی جامعه است

وی یادآور شد: اگر بنا شد در کشور مسؤولان ما از نظر خانواده و داخلی خود امنیت نداشتند، چطور می‌خواهند مدیریت داشته باشند، این مدیریت فضای مجازی، تأمین امنیت در کشور برای مردم نیست؟ یکی از حقوق شهروندی تأمین امنیت مردم است، الآن هیچ‌کس از بزرگ و کوچک در فضای مجازی امنیت ندارد، نوامیس مردم امنیت ندارند، با این شبکه‌های اجتماعی دختران معصوم بی‌گناه را گول می‌زنند، با آنان رابطه برقرار می‌کنند، آنان را پای چت می‌کشانند، عکس‌برداری می‌کنند و بعد ناموس یک خانواده را مورد تهدید و خطر قرار می‌دهند، آیا این حق شهروندی نیست که یک خانواده برای دختر و ناموس خود امنیت داشته باشد؟ آن‌وقت شما بگویید اجازه فیلترینگ به وزیر مخابرات نمی‌دهیم، می‌خواهید فیلترینگ کنید، می‌خواهید نکنید. یک‌زمانی می‌گفتیم فیلترینگ، دیگر نمی‌گوییم. نمی‌گوییم چطور اما این مملکت شماست، این آقای وزیر مخابرات این مملکت است، مدیر ارتباطات این مردم است، همین‌طور می‌خواهید باشد، بعد هم بگویید حقوق شهروندی، این حقوق شهروندی نیست؟

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *