سهم تولید از یارانه‌ها به فراموشی سپرده شد

نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: پرداخت سهم یارانه تولید به کل فراموش شده است.

سعید باستانی  با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در طی ۷ سال گذشته افزود: در این قانون قرار بود از محل افزایش قیمت حامل‌های انررژی از بخش‌های تولید و نوسازی پولی پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مقرر شد یارانه نقدی به مردم عادی در جهت تامین هزینه‌های خود برای مصرف انرژی پرداخت شود لازم به ذکر است که یارانه تولید جهت حمایت از تولید کننده و کارخانجات بود تا دستگاه‌های تهیه کنند که میزان مصرف انرژی به حداقل برسد.

نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل اجرایی نشده است، اضافه کرد: اجرای این قانون مجموعه کاملی از جمله افزایش قیمت حامل‌های انرژی و پرداخت یارانه به دو بخش خانوار و تولید بود اما اکنون شاهدیم تنها دعوا بر سر نحوه پرداخت یارانه به مردم است و بخش دیگری یعنی تولید به طور کامل فراموش شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون فرهنگ تولید از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده است گفت: در این شرایط واحدهای تولیدی با مشکل مواجه هستند، علت اصلی آن اجرای نادرست و کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

این نماینده مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: دولت در این لایحه حذف میزان قابل توجهی ازیارانه بگیران را در نظر داشته براساس برآوردهای صورت گرفته دولت در نظر دارد این میلیون نفر را حذف کنند و از این مسیر ١٧ هزار میلیارد تومان بودجه برای دولت ذخیره خواهد شد.

باستانی با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد تومان درمقابل بودجه کشور از حیث عددی، بزرگ نیست، افزود: اگر دولت تنها ۱۳ درصد بدنه خود را کاهش دهند معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان سود خواهد کرد در مقابل حذف یارانه بگیرها و ذخیره ۱۷ هزار میلیارد تومان این عدد قابل توجه است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت‌ها باید کوچک شوند، گفت: به نفع کشور است که دولت کوچک شود. متاسفانه در حال حاضر دولت بسیار گران اداره می‌شود و بار آن از طریق دریافت مالیات و عوارض بر دوش مردم است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *