مقبره منسوب به امام محمد غزالی تا نوروز ساماندهی می‌شود

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: طرح ساماندهی مقبره منسوب به امام محمد غزالی را با مشارکت شهرداری مشهد آماده کردیم و احتمالا تا نوروز 97 امسال ساماندهی می‌شود.

احسان زهره‌وندی افزود: پس از حکم دادستانی 240 هکتار معدن غیرمجاز در محدوده منطقه تاریخی توس تعطیل شدند، تردد کامیون‌ها به حداقل رسیده و برنامه‌ریزی شده است که شورای ترافیک 3 دوربین اعمال جریمه در مسیرهای این بافت تاریخی نصب کند.

وی یادآور شد: فقط حدود دو معدن مجوزهایی را از سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌ها داشتند که قرار است با نظارت‌هایی فعالیت داشته باشند اما به طور یقین تردد کامیون‌ها خیلی کم شده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس ادامه داد: همچنین ما و شهرداری منطقه 12، بر وضعیت ساخت‌وسازها نظارت می‌کنیم. ضمن اینکه باید اشاره کرد که طرح تفصیلی، سیاست‌هایی را برای کل منطقه و نهادهای مختلف از جمله شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و گردشگری معین می‌کند.

وی درباره تدوین طرح تفصیلی برای این منطقه بیان کرد: مشاور طرح اداره کل راه و شهرسازی استان و مشاور نیز یک شرکت خصوصی است که طرح را تهیه می‌کند، البته چون این بافت، تاریخی و فرهنگی است در تمام جلسات مربوط به طرح ما نیز حضور داریم.

زهره‌وندی گفت: اگر طرح تفصیلی ابلاغ شود 90 درصد مشکلات مربوط به نحوه ساخت و سازها، کاربری‌ها، تردد کامیون‌ها و… حل می‌شود. قول مساعد داده شده است که 6 تا 7 ماه آینده طرح تهیه شود پس از آن باید در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب و سپس اجرایی شود.

وی درباره بودجه مجموعه توس تصریح کرد: وضعیت اعتبار مجموعه اصلا خوب نیست و به‌گونه‌ای است که نمی‌توانیم عملیات عمرانی و مرمتی را انجام دهیم، اما اگر بودجه‌ای که مشخص می‌شود تخصیص یابد می‌توان اقدام مناسبی را انجام داد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس اضافه کرد: از بودجه سالانه ما، تنها یک‌هشتم آن تخصیص یافته که مبلغ حدود 220 میلیون تومان است و حدود 800 میلیون تومان از این مبلغ صرف حقوق کارکنان مجموعه برای نگهداری آن می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *