مطالعه در کسب و کار جدید

شاید اصطلاح مطالعه کسب و کار کمی دور از ذهن باشد و تا به حال آن را نشنیده باشید. در خصوص کارهای روزمره مثل یک خرید ساده و در مورد چیزی که می‌خواهیم خرید کنیم پرس‌وجو می‌کرد. از لحاظ جنس، قیمت و…… تحقیق می‌کنیم و یا حتی از این مغازه به مغازه دیگر می‌رویم و سعی می‌کنیم جنس مورد نظر را با کیفیت بهتر و قیمت(کمیت) مناسب‌تر تهیه کنیم.

در واقع در خصوص خرید جنس مدنظر ، شما مطالعه انجام داده اید. بسته به اینکه موردی که مدنظر است و می‌خواهیم آن را خریداری کنیم مطالعه ما در خصوص آن می‌تواند وسیعتر یا محدودتر باشد.

اگر خرید مدنظر قیمت بالاتری داشته باشد قطعاً وقت بیشتری گذاشته و مجدانه سعی می‌کنیم اطلاعات جامع تری در مورد آن بدست آوریم.

مفهوم واقعی مطالعه کردن همین بررسی جامع است که اهمیت بسیار زیادی دارد ، کنکاش در مورد خرید امری منطقی است تا هزینه و وقت خود را بیهوده هدر نداده باشیم.

این موضوع در خصوص ایجاد شغل جدید و کسب و کار تازه ابعاد بسیاری دارد و باید جوانب امر را به درستی بسنجیم.

ایجاد یک کسب و کار جدید یک خرید نیست که اگر از لحاظ کیفیت و یا کمیت خرید خود راضی نبودیم آن را کنار بگذاریم و به سراغ خرید دیگری برویم. در کسب و کارها می‌بایست از هر حیث شغل جدید بررسی شود،

  • از لحاظ سرمایه‌ای که باید صرف شود
  • از لحاظ تأمین ملزومات آن شغل
  • از لحاظ مخاطبین و مشتریان
  • از لحاظ نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات
  • از لحاظ بررسی رقبا
  • از لحاظ بسط و گسترش کار در آینده

حتی از لحاظ شرایط شکست و خیلی موارد دیگر می‌بایست کسب و کار جدید مورد بررسی قرار گیرد

با صرف وقت زیاد و از طرق مختلف از جمله ، تحقیقات اینترنتی، پرس و جوها، مصاحبه با افرادی که در آن شغل فعال هستند و …. و بسیاری موارد دیگری که باید مورد بررسی جامع قرار گیرد تا ضریب ریسک شروع آن کارپائین آید و در واقع پس از رسیدن به نتیجه تقریباً قطعی و کسب اطمینان از اینکه می‌توان آن کسب و کار را به سود رساند، مقدمات شغل را فراهم نموده و شروع به فعالیت کنیم.

این سری تحقیقات و پرس و جوهای گسترده و مکرر می‌بایست قبل از شروع به فعالیت انجام شود که اصطلاحاً مطالعه کسب و کار گفته می‌شود.

مطالعه کسب و کار که در ابتدای کار انجام می‌شود و اهمیت بسزائی در مسیر موفقیت آن کسب و کار دارد اهمیت بسزائی داشته و اگر مطالعه به درسی انجام شده باشد تقریباً عدم موفقیت را به صفر می‌رساند.

یکی از فعالیت‌ها که حتماً مطالعه و کسب اطلاعات در ابتدای آن کار ساز است ورود به حوزه بازار سرمایه و بورس می‌باشد که فرد می‌بایست اطلاعات خوبی را جمع آوری و سپس شروع به فعالیت نماید.

در این حوزه می‌توان با عملکرد مناسب و مطلوب به درآمد خوبی رسید بسیاری افراد بورس را به عنوان ، شغل دوم انتخاب می‌کنند ولی با روند اصولی به نتایج خوب و حتی درآمد اول بهتر از شغل اصلی خود می‌رسند .

 

 

عباس قاسمی           

مدیریت دپارتمان بازار سرمایه فرااندیشه   

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *