تولید سالانه 112 هزار تُن قارچ در خراسان رضوی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سالانه 112 هزار تن قارچ خوراکی در این استان تولید می­شود. با توجه به افزایش توانمندی واحدهای فعال پیش بینی می­شود امسال این میزان به 114هزار تن افزایش یابد.

هاشم نقیبی افزود: این میزان قارچ خوراکی توسط 189 واحد تولید می­شود. فعالیت هر یک از این واحدها بطور میانگین برای 10 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

وی خراسان رضوی را دارای رتبه چهارم تولید قارچ در کشور پس از استان­های تهران، البرز و اصفهان ذکر و بیان کرد: صادرات محصول قارچ از ایران تنها از استان­های تهران و خوزستان صورت می­گیرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بدون اشاره به ارقام بیشتر گفت: بیشترین تولید قارچ از نوع دکمه­ای است و به صورت محدود قارچ صدفی و شاهد صدفی نیز در این استان تولید می­شود.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: 10 واحد کارگاه تولید قارچ در این شهرستان مشغول به فعالیت است که طی سال زراعی جاری موفق به تولید 500 تن قارچ دکمه­ای به ارزش 35 هزار میلیون ریال شدند.

محمدعلی فرهمندراد افزود: کارگاه­های تولید قارچ نیشابور به مساحت 6 هزار مترمربع زمینه اشتغال 100 نفر را فراهم کرده­اند.

وی گفت: مصرف سرانه قارچ در کشورهای توسعه یافته چهار کیلوگرم به ‌ازای هر نفر در سال است اما مصرف سرانه قارچ در ایران 1.3 کیلوگرم است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *