فیلتر کردن فضای مجازی درمانی موقتی است

نماینده نیشابور وفیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: فیلتر کردن فضای مجازی درمانی موقت برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

حمید گرمابی روز شنبه افزود: گاهی در برابر آموزش، اهمیت پرورش از یادمان می‌رود و باید بررسی کرد آیا خلاقیت، همکاری، کار تیمی و نوآوری در مدارس آموزش داده می‌شود یا خیر؟

وی افزود: متاسفانه در دانشگاه‌ها شاهد افزایشِ توصیه‌نامه‌هایی هستیم که دانشجویان به دنبال ادامه‌ تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای غربی هستند و امروزه به دلیل مشکلاتی که در کشور وجود دارد نخبگان ترجیح می‌دهند در خارج از کشور ادامه تحصیل بدهند.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بخش وسیعی از علم و تکنولوژیِ دنیا در اختیار کشورهای غربی است و پیشرفته‌تر از کشور ایران هستند، اما ۸۰ درصد دانشجویان دوره‌ دکتری در دانشگاه‌های آمریکا و کانادا، غیر آمریکایی بوده و درصد قابل توجهی از آنها ایرانی هستند.

وی گفت: نکاتی که در پرسش‌نامه‌های این توصیه‌نامه‌های دانشگاه‌های خارج از ایران می‌بینیم جالب است. پرسش‌ها مربوط به وجود خلاقیّت، پشتکار، مستقل کار کردن در دانشجو است و این نشان می‌دهد چقدر این ویژگی‌ها برای توسعه‌ یک کشور لازم است.

گرمابی ابراز کرد: فضای مجازی هم نقاط قوت دارد و هم ضعف و نمی‌توانیم این فضا را نادیده بگیریم و صورت مسئله را پاک کنیم.

وی افزود: باید در این فضا حضور داشته و از آن به نفع فرزندان و کشور استفاده کنیم، فیلتر کردن ممکن است راهی موقت برای درمان ضعف‌های آن باشد ولی راهی جز تسلّط و حضور و مدیریت آن نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: طی آزمایشی بر روی دانشجویان معلوم شده که تدریس شفاهی دارای کمترین قدرت انتقال جهت یادگیری دانشجویان، آموزش تصویری در مرتبه‌ بعدی، آموزش گفتگومحور و مباحثه، رتبه‌ بالاتر و نهایتاً تجربه و آزمایش آنچه آموخته می‌شود به عنوان بهترین روش آموزش شناخته شده است که باید این روش‌ها در مدارس کشور نهادینه شود.

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *