حضور سازمان اقتصادی رضوی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری مشهد

مدیر حوزه مدیر عامل و ارتباطات سازمان اقتصادی رضوی از حضور شرکت‌ها و موسسات اقتصادی تابعه این سازمان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار مشهد خبر داد.

مهدی غفوری فرد روز شنبه ضمن اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه که از روز جمعه، هفدهم آذر ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی آغاز شده است، بیش از ۲۰۰ شرکت از بخش‌هایی که حوزه فعالیت آن‌ها براساس علم و دانش و فناوری و دستاوردها و تولیدات شان بر پایه پژوهش می‌باشد، شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه مذکور، شرکت‌های نان قدس رضوی، لبنی رضوی و داروسازی سامان داروی هشتم و همچنین موسسات کشت و صنعت مزرعه نمونه، باغات آستان قدس رضوی و دامپروری صنعتی قدس رضوی از سوی سازمان اقتصادی رضوی حضور دارند.

غفوری فرد اضافه کرد: شرکت‌های حوزه صنایع غذایی، دامپروری و کشاورزی در فضایی به مساحت ۳۵ مترمربع و شرکت سامان داروی هشتم و دارو سازی ثامن نیز با دیگر موسسات درمانی آستان قدس رضوی در فضای مشترک غرفه دارند.

وی نمایش دستاوردهای علمی و تخصصی که از مرحله خلق ایده تا تجاری سازی پیش رفته است را برنامه حضور شرکت‌های اقتصادی رضوی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار مشهد عنوان کرد.

غفوری فرد ادامه داد: همچنین قرار است نقش مشارکت فعال بخش‌های r&d و بازرگانی برای تولید محصولات متنوع و با کیفیت، اهمیت فرمولاسیون منطبق با استانداردهای روز و … به منصه ظهور گذاشته شود.

وی اضافه کرد: بیشتر فعالیت‌های خروجی مزرعه نمونه همچون باغات متراکم سیب، نهالستان مادری و … تحت پوشش فعالیت‌های دانش بنیان قرار دارد که در این نمایشگاه به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

غفوری فرد درباره دستاوردهای حضور در نمایشگاه‌هایی از این دست، گفت: انتقال دانش و فناوری نوین به متقاضیان، بهره مندی از تجربیات سایر موسسات، توسعه فعالیت‌های علمی و دانش بنیان و … از جمله این موارد به شمار می‌رود.

مدیر حوزه مدیر عامل و ارتباطات سازمان اقتصادی رضوی ادامه داد: علاوه بر این، می‌توان به همگرایی بیشتر بین واحدهای صنعتی و علمی با توجه به حضور نهادهای علمی پژوهشی همچون دانشگاه فردوسی و حمایت از خلق فناوری‌های نوین و استارت آپ‌ها، اشاره کرد.

گفتنی است نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار مشهد، از روز جمعه هفدهم تا دوشنبه بیستم آذر ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد در حال برگزاری است.

 

 

منبع: آستان‌نیوز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *