راه‌اندازی نیروگاه بادی در خواف

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نیروگاه‌های بادی در تونل بادی نشتیفان خواف ایجاد می‌شود.

راضیه علیرضایی با تاکید بر اینکه طرح ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید استان کشور است که مزیت های زیادی دارد، افزود: اولین مزیت، تولید انرژی برای یک فعالیت اقتصادی است که منجر به درآمدزایی می‌شود.

وی ادامه داد: در یک واحد تولیدی بخش عمده هزینه‌های انرژی به مصارفی که در ساعات پیک دارند، بازمی‌گردد. در واقع با استفاده از انرژی خورشیدی، سرمایه گذاری‌ در حوزه تولید انرژی کشور انجام شده و این اقتصادی‌تر است.

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: در نیروگاه شرکت توس فیوز از زمان تولید آزمایشی تاکنون حدود ۴۰ تولید کربن دی اکسید برای تولید این میزان انرژی کاهش یافته است. این امر یک اقدام زیست محیطی و بسیار مهم برای کشور و شهر مشهد است.

علیرضایی با اشاره به اینکه تاکنون نگاه ما به صنعت نگاهی منفی بوده، خاطرنشان کرد: تاکنون ما به صنعت به این چشم نگاه می‌کردیم که هرگاه آلودگی ایجاد می‌شود، ناشی از صنعت است ولی هم اکنون شاهد این هستیم که خود صنعت در این مقوله وارد شده است.

وی  با بیان اینکه در شهرک صنعتی فیروزه خط تولید انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاده شده است، اظهار کرد: مزیت دیگر این طرح برای تولید انرژی تجدیدپذیر در استان این است که یک خط تولید انرژی خورشیدی در شهرک صنعتی فیروزه در منطقه محروم ایجاد کرده‌ایم تا برای جوانان اشتغال‌زایی شود.

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: اگر این مساله ترویج شود و صنایع در مصارف خود از نیروگاه‌های تجدیدپذیر استفاده کنند، بهبود هوای شهر، وضعیت محیط زیست خود را ارتقا داده، سهم هزینه‌های انرژی را در تولید و قیمت تمام شده کاهش داده و در نهایت اشتغال ایجاد کنیم.

علیرضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شرکتی از این طرح استقبال و به این عرصه ورود پیدا کرده، تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌ها در حال بررسی و مطالعه در این خصوص هستند. هم‌اکنون در شهرک صنعتی فیروزه حدود سه شرکت با پنل‌های خورشیدی انرژی خود را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: اما این استقبال استقبالی است که باید در برق خانگی و مصرف صنعتی بیشتر از این باشد تا واحدهای صنعتی در تولید انرژی های تجدید پذیر ظرفیت‌های خود را افزایش دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیشنهاد سازمان صنعت، معدن و تجارت به واحدهای تولیدی، مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر است، تصریح کرد: به عنوان مثال هدف ما ایجاد نیروگاه‌های بادی در تونل بادی نشتیفان خواف است. در اینگونه مناطق مانند گناباد مسایل زیست‌محیطی و ارزش مصرف انرژی در ساعت پیک با ارزش‌تر است. طبیعتا از محصولاتی که با انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شوند و تامین مالی آن‌ها برای پروژه‌هایی که برای تولید پنل های خورشیدی استفاده می‌شوند استقبال و حمایت می‌کنیم.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *