دولت باید حمایت‌های اصلاح‌طلبان را پاسخ دهد

یک عضو فراکسیون امید گفت: دولت باید حمایت‌های اصلاح‌طلبان را منصفانه پاسخ دهد.

حمید گرمابی با اشاره به انتقاداتی که این روزها علیه دولت مطرح می‌شود، افزود: انتقادات به دولت آقای روحانی دو نوع است، یک نوع نقد منصفانه از طرف دوستداران دولت است که در این فکر هستند تا در سه سال آینده که انتخابات برگزار می‌شود اگر نتوانند حداقل نیازهای مردم و قشر متوسط را فراهم کنند و زندگی بهتری را برایشان رقم بزنند، این قشر از جامعه نیز تضمینی نکردند تا همواره پشت دولت باشند و به اعتدال و اصلاحات رای دهند.

وی افزود: نقد این گروه به‌جا است، وعده‌هایی که آقای روحانی در زمان انتخابات دادند با اتفاقاتی که در این مدت افتاده همخوانی ندارد و این سبب شده تا دوستداران و طرفداران دولت نگران شوند، عده‌ای دیگر نیز همه چیز را زیر سوال می‌برند که این هم نقد منصفانه نیست، این گروه همواره منتظر نقاط ‌ضعف هستند و نقاط‌قوت را نمی‌بینند.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه دولت باید بین این دو نوع انتقاد تفاوت قائل شود، عنوان کرد: دولت باید از نقدهای منصفانه استفاده کند و سطح رضایت عمومی جامعه را در حدی نگه دارد که اتفاقاتی که در سال 92 و 96 افتاد دوباره تکرار شود.

گرمابی گفت: یکی از جناح‌های اصلی که در انتخابات سال 96 فعالیت‌های بسیاری کردند، اصلاح‌طلبان بودند و اگر حمایت بی‌دریغ آن‌ها نبود، امکان داشت که نتیجه دیگری در انتخابات رقم بخورد، این حمایت‌ها را باید به شکل منصفانه پاسخ داد و ارج گذاشت که در این زمینه کوتاهی شده است.

گرمابی با اشاره به اینکه دولت باید حرف نقادان منصف و طرفداران دولت را بشنود، تصریح کرد: دولت باید از تمام افرادی که طرفدار دولت بودند و هنوز هم هستند کمک بگیرد. طرفداری نباید بی‌قیدوشرط باشد. طرفداری بی‌قیدوشرط مناسب و واقعی نیست. باید وقتی مشکلی دیده شد، مطرح شود تا تبعاتش گسترده‌تر نشود. اصلاح‌طلبان به این دلیل که دوست دولت هستند زبان به انتقاد می‌گشایند تا مشکلات انبوه و غیرقابل‌حل نشود.

وی افزود: دولت باید با اصلاح‌طلبان مشورت کند، در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نظر آن‌ها را بشنود و استفاده کند و تلاش کند تا با تفکر جمعی و خردمندانه در مقابل مشکلات بایستد. مشکلات هم در خارج از کشور است که استکبار جهانی فشار می‌آورد و محدودیت ایجاد می‌کند و هم در داخل کشور مشکلات عدیده‌ای وجود دارد. این مشکلات نیاز به مشارکت جمعی همه به خصوص افرادی که طرفدار دولت بوده و هستند و با دیدن مشکلات زبان به انتقاد می‌گشایند، دارد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *