«بیمه را تعریف کنید؟»

ساده ترین معنی بیمه، انتقال ریسک به دیگران (بیمه‌گر) است. در بیمه انتقال ریسک و پرداخت خسارت با پرداخت حق بیمه توسط بیمه گذار به طور قانونی به شرکت بیمه انتقال می‌یابد.

 

نقش صنعت بیمه در اقتصاد؟

تغییرات سبک زندگی در دنیای امروز در ابعاد مختلف و ظهور فن آوری‌های جدید انسان‌ها را در معرض خطرات بیشماری قرار داده است لذا در چنین شرایطی، مکانیزم بیمه به عنوان پشتیبان مناسب میتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

متاسفانه علی رغم بروز حوادث متعدد در کشور و تبلیغات گسترده صنعت بیمه، هنوز اهمیت بیمه از سوی مردم و بعضی از فعالان اقتصادی درک نشده به طوری که هنوز بسیاری از سرمایه‌های مردم فاقد بیمه نامه می‌باشد.

 

شرکت بیمه البرز در چه رشته‌های بیمه‌ای فعالیت می‌کنند؟

بیمه البرز با دارابودن نزدیک به 60 سال سابقه فعالیت بیمه‌ای و با دارا بودن بدنه کارشناسی مناسب در کلیه رشته‌های بیمه‌ای اعم از اموال (خودرو، اتشسوزی، باربری، مهندسی) و اشخاص (عمر، حوادث) و مسئولیت فعالیت نموده و انواع بیمه نامه‌ها با پوشش‌های گوناگون را به جامعه ارائه می‌نماید.

 

بیمه البرز دارای چه رتبه‌هایی است؟

شرکت بیمه البرز همواره در ارزیابی‌های صورت گرفته توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگاه‌های ناظر رتبه برتر را در مواردی همچون تکریم ارباب رجوع، مشتری مداری، شفاف بودن صورت‌های مالی و خصوصا توانگری شرکت‌های بیمه بدست آورده است.

 

در قرارداد فی مابین بیمه البرز و شرکتهای حمل مسافر چه پوششهایی ارائه می‌شود؟

در قرارداد فوق که اخیرا بین بیمه البرز و شرکت‌های حمل مسافر منعقد گردیده است بیمه البرز با ارئه طرحی ترکیبی، پوشش‌های مناسبی مانند فوت و نقص عضو مسافرین در صورت بروز حوادث جاده‌ای و تامین خسارت‌های مادی به خودروهای حمل مسافر اعم از اتوبوس و سواری ارائه نموده است و با توجه به اینکه قانون گذار اخیرا در تعیین میزان تقصیر حوادث جاده ای، نقش شرکت‌های حمل مسافر را مورد تاکید قرار داده است لذا به همین منظور بیمه نامه مسئولیت مدیران و مسئولین فنی شرکت‌های حمل مسافر نیز طراحی و در اختیار بیمه گذار قرار گرفته است.

 

 

مجتبی قمری گل

رئیس مدیریت شعب شمال و شمال شرق بیمه البرز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *