دغدغه ورزشی این روزهای جانبازان و معلولین استان

رئیس هیات ورزشهای جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت: جانبازان و معلولان در این استان تنها با یک مجتمع ورزشی اختصاصی، از کمبود منابع و زیرساخت های ورزشی رنج می برند.

هادی رضایی، افزود: با وجود اینکه خراسان رضوی در ارزیابی فنی وزارت ورزش و جوانان رتبه نخست کشور را کسب کرده طی شش سال اخیر بدون دریافت حتی یک ریال بودجه دولتی با همین مجموعه ورزشی استیجاری نیازهایمان را تامین کرده ایم.

وی ادامه داد: این مجموعه ورزشی ابتدا یک سالن ورزشی و یک زمین فوتبال داشت اما با استفاده از کمک های نیکوکاران و درآمدهای حاصل از در اختیار قراردادن مکان به شهروندان آن را تجهیز کرده سالن تیراندازی، بدنسازی و استخر نیز به آن افزوده و اجاره بهاء سالانه هزار و 600 میلیارد ریالی نیز پرداخت می شود.

رئیس هیات ورزشهای جانبازان و معلولان خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: همه معلولان مشهدی نمی توانند به راحتی در شهر رفت و آمد کرده و از اقصی نقاط شهر برای ورزش به کوی آب و برق بیایند و از این مجموعه ورزشی استفاده کنند.

وی به جمعیت 3.5 میلیون نفری مشهد اشاره و تاکید کرد: دراین شهر اقدامات خوبی در تامین زیرساخت های ورزشی به تعداد 35 مجموعه انجام شده اما با توجه به جمعیت 15 درصدی جانبازان در سطح جامعه امکانات بطور مساوی بین ورزشکاران جانباز و معلول و شهروندان عادی توزیع نشده است.

رضایی افزود: 15 شهرستان از مجموع 28 شهرستان استان خراسان رضوی دارای هیات ورزش های جانبازان و معلولان مستقل هستند و این عزیزان تنها با کمک های اداره کل ورزش و جوانان از امکانات محدود ورزشی شهرستان ها استفاده می کنند و به هیچوجه به زیرساخت های اختصاصی دسترسی ندارند.

وی ادامه داد: جنبه سلامت بخشی ورزش برای افراد عادی اهمیت دارد اما برای معلولان نه تنها جنبه سلامتی بلکه اثرات توانبخشی آن نیز مورد تاکید است لذا تامین زیرساخت ها برای این قشر دارای فوائد مضاعف است و موجب صرفه جویی در هزینه های درمانی بعدی آنان می شود.

او گفت: با وجود همه مشکلات ورزش معلولان خراسان رضوی یکی از پرافتخارترین استان هاست به شکلی که در مسابقات پارا المپیک اخیر از این استان 11 ورزشکار و مربی به برزیل اعزام شده بودند.

هزار و 200 ورزشکار معلول در خراسان رضوی در قالب 18 رشته برای مردان 11 رشته برای زنان سازماندهی شده اند. سالانه 50 تیم از این استان برای مسابقات کشوری اعزام می شوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *