اجرایی کردن نظام تصمیم گیری مبتنی بر شبکه دانش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: برای کار آمدتر شدن شبکه دانشگاه‌های استان می‌توان نظام تصمیم گیری میتنی بر شبکه دانش را اجرایی کرد.

سید جواد حسینی در جلسه شبکه دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان، اظهار داشت: بر این اساس کارگروه‌های شورای برنامه ریزی و توسعه که بیش از ده کارگروه است، بین دانشگاه‌های استان متناسب با موضوع تقسیم می‌شوند.

وی افزود: هر دانشگاه نیز در دو محور، طرح موضوعات برای کارگروه‌ها و همچنین مطالعه علمی در خصوص موضوعاتی که قرار است در کارگروه‌ها مورد بحث قرار گیرد می‌تواند به کارگروه‌ها در تصمیم گیری مبتنی بر دانش کمک کند.

معاون استاندار تصریح کرد: در حقیقت شبکه دانشگاه‌ها از این طریق برای کارگروه‌ها که ارکان تصمیم گیری استان هستند “لقمه‌های دانش” تولید می‌کنند که این لقمه‌های دانش نتیجه پژوهش‌های بین المللی، داخلی وخرد دانشگاهی است.

حسینی در ادامه گفت: این لقمه‌های دانش برای موضوعاتی که در کارگروه‌های شورای برنامه ریزی و توسعه طرح می‌شوند، تولید شده و در تصمیم گیری‌های استانی مبنای عمل قرار می‌گیرند.

معاون استاندار پایداری و جامعیت فرآیند توسعه استان را مبتنی بر استوار سازی نظام تصمیم گیری بر دو پایه دانست و اظهار داشت: توسعه نظام مند و ساختارگرای مشارکت مردم در تصمیم گیری پایه اول کار است و مجمع مشورتی زنان استان چنین نقشی را ایفا می‌کند.

وی افزود: پایه دوم کار ابتنای نظام تصمیم گیری دانش بنیان است که از طریق شبکه دانشگاه‌ها و با تولید لقمه‌های دانش امکان پذیر است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *