افغانستان مساعد‌ترین گزینه ظهور داعش است

نماینده تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: همگان می‌دانند که داعش در کشور سوریه از بین رفته اما حتما این تفکر و تکفیری‌‌‌هایی که از سوریه فرار کرده اند به آسیای میانه منتقل خواهند شد و افغانستان مساعد‌ترین زمینه بروز و ظهور داعش تلقی می‌شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی  با اشاره به اهمیت برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه، گفت: من اعتقاد دارم باید چگونگی وضعیت سوریه پس از داعش مهم‌ترین محور مذاکرات آستانه باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اضافه کرد: پیش از نابودی داعش در کشور سوریه، توافق روی ایجاد مناطق کاهش تنش در این کشور محور مذاکرات بود اما هم اکنون با توجه به شرایط این روند باید تغییر کند.

نماینده تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید چگونگی وضعیت سوریه پس از داعش مهم‌ترین محور مذاکرات آستانه باشد، اظهارکرد: باید مشخص شود که چه وضعیتی در سوریه حاکم خواهد شد زیرا در گروه‌های رادیکالی در این کشور فعال هستند و نباید اجازه داد که چنین گروه‌هایی پس از داعش فعالیتشان را تشدید کنند.

وی ادامه داد: نحوه ایجاد ساختار و آرایش سیاسی بین معارضان و دولت سوریه موضوع مهم دیگری است که باید هرچه سریع تر‌نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مذکور مرزهای شرقی کشورمان در معرض تهدید قرار می‌گیرد که باید اقدام مقتضی انجام شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *