فعالیت مراکز رشد فناوری هزینه ایجاد اشتغال پایدار را کاهش می‌دهد

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور گفت: در حالی که ایجاد یک شغل پایدار بطور میانگین 2 میلیارد ریال هزینه دارد در پارک‌ها و مراکز رشد فناوری که برای ایجاد و توسعه اشتغال دانش بنیان فعالیت می‌کنند این هزینه تا 150 میلیون ریال کاهش می‌یابد.

ایمان شریعتی روز شنبه افزود: مرکز رشد فناوری نیشابور با ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزش به کارآفرینان خلاق و معرفی آنها به صندوق پژوهش فناوری خراسان رضوی و صندوق کارآفرینی امید جهت دریافت تسهیلات زمینه را برای کاهش هرچه بیشتر هزینه‌های ایجاد اشتغال پایدار فراهم کرده است.

وی ادامه داد: شرکتهای فناور پس از پذیرش توسط این مرکز، مکانی جهت استقرار در اختیار می‌گیرند. هزینه اجاره این مکان از 6 تا 9 ماه به صورت رایگان و پس از آن از 18 تا 24 ماه کمتر از 10 میلیون ریال است. همچنین این شرکتها پس از دریافت مجوز واحد فناور خراسان از پرداخت مالیات نیز معاف خواهند بود.

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور گفت: در همین چارچوب مرکز رشد فناوری نیشابور ظرف 6 سال اخیر از 65 گروه تخصصی و شرکت فناور در قالب دوره‌های رشد پشتیبانی و حمایت کرده است.

وی افزود: مجموع درآمد 10 شرکت از این تعداد طی سالهای 1394 و 1395 افزون بر 60 میلیارد ریال بوده است. هم اینک 23 شرکت فعال با 140 نفر شاغل در این مرکز رشد مشغول فعالیت هستند.

شریعتی ادامه داد: تا کنون 14 شرکت با حدود 150 نفر شاغل موفق شده اند با ایجاد کسب و کار پایدار از دوره رشد خارج شوند. استفاده از ظرفیت خیران نیز در ایجاد صندوق حمایت از این شرکتهای نوپا و فناور می‌تواند ارزش افزوده فراوانی در این بخش ایجاد کند.

وی گفت: مرکز رشد فناوری نیشابور در زمینی به وسعت 10 هکتار با مجموعه ساختمانی چهار هزار و 500 مترمربع تعریف شده و از سال 1389 فعالیت تخصصی خود را آغاز کرده است. با تکمیل مجموعه ساختمان مرکز رشد فناوری به وسعت سه هزار و 500 مترمربع و زار مترمربع مجتمع کارگاهی ظرفیت پذیرش این مرکز به 120 شرکت فناور با 600 نفر متخصص شاغل می‌رسد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *