اجرای ۱۹ پروژه عمرانی مرزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در سال آینده  اجرای 19 طرح عمرانی ویژه مرزهای استان با اعتبار 24 میلیارد و 500 میلیون تومان پیشنهاد شده است که با تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

سید جواد حسینی روز سه شنبه در جلسه کمیته استانی امنیتی عمران مرز افزود: اعتبارات عمرانی پیش بینی شده در سال 96  یازده میلیارد و 750  میلیون تومان بود که تاکنون 5 میلیارد  و 350 میلیون تومان آن تخصیص یافته است  و این رقم تخصیص یافته نسبت به مدت مشابه قبل 4.1 برابر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: استان خراسان رضوی با 834 کیلیومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و ترکمنستان 8 درصد از مرزهای کشور را دارد و چهارمین استان به لحاظ طول مرزها است اما اعتبارات تخصیصی به مرز های استان در رتبه ششم کشور قرار دارد.

حسینی تصریح کرد: به لحاظ ویژگی خاص دو همسایه مرزی استان  و تهدیدات امنیتی حوزه مرز باید اعتبارات مرزی استان بیشتراز این میزان شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت الکترونیکی کردن انسداد مرزها پیش برویم افزود:  استقرار 6 دوربین پایش تصویری در مرزهای استان  150 کیلومتر از مرز ها را تحت پوشش قرار داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از راهکارهای ویژه برای کنترل و انسداد مرز ها همین پایش های تصویری است باید استقرار سامانه پایش تصویری  در بقیه نقاط مرزی بویژه مرز با ترکمنستان با جدیت پیگیری شود.

حسینی در ادامه گفت: پروژه های راه، برق، ماسه آسفالت و ابنیه از جمله پروژه های عمرانی مرز های استان است که نیاز به پیگیری و جدیت تمامی دستگاه های مرتبط دارد

معاون استاندار با اشاره روابط تجاری استان با کشور های همسایه  گفت: خراسان رضوی پیشانی صادرات ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان است  و بیش از 30 درصد صادرات کشور به افغانستان از طریق استان خراسان انجام می‌شود

وی افزود: باید زنجیره ورود و خروج از مرز دوغارون باز تعریف شده و ضمن حفظ کامل امنیت، شرایط ورود و خروج و سرمایه گذاری تسهیل گردد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *