کاهش طلاق و افزایش ازدواج در روستاها نیازمند کار فرهنگی است

بخشدار وقت کاشمر کاهش طلاق و افزایش ازدواج در روستاها را نیازمند کار فرهنگی دانست.

محمدرضا دهباشی، دوم آبان‌ماه در آئین تکریم و معارفه بخشدار کاشمر در سالن همایش‌های شهید شهابیان این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه هشت سال توفیق خدمت و خادمی روستائیان بخش مرکزی کاشمر را داشتم، خدمت شورائیان به مردم را بی‌منت و شبانه‌روزی دانست و افزود: ما وظیفه خدمت را داریم چون حقوق می‌گیریم اما شورائیان بدون گرفتن حقوق به مردم خدمت می‌کنند و این جای تقدیر دارد که در این چند سال ما را تنها نگذاشتند.

وی با اشاره به اینکه شوراها و دهیاران در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند و زحمت‌های بسیاری کشیدند، گفت: در این چند سال در راستای رفع مشکلات همه و بدون منت تلاش کردیم.

بخشدار سابق کاشمر در ادامه خدمت به مردم را از افتخارات خود در طول خدمتش دانست و اظهار کرد: وقتی در جمع مردم روستا قرار می‌گرفتم دل کندن از آن‌ها به خاطر صفا و لطفی که داشتند سخت بود.

وی با بیان اینکه حاضر هستم اگر اجازه دهند دو سال باقی مانده خدمتم را به روستائیان کاشمری خدمت کنم، بیان کرد: از آنچه که بر زمین مانده و نتوانستیم به موقع انجام دهم عذرخواهی می‌کنم.

دهباشی در ادامه به خدمات ارائه شده از سوی دولت تدبیر و امید در این چند سالی که به روستاها شده اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر دولت توجه ویژه و چشم‌گیری به نسبت گذشته به روستائیان داشته است.

وی با اعلام اینکه در راستای اشتغال پایدار در روستاها وام‌های خوبی از سوی دولت داده شده است، بیان کرد: در راستای توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، عمران و آبادانی در روستاها خدمات خوبی ارائه شده است.

دهباشی با بیان اینکه در دو سال اخیر با قیر رایگانی که از سوی دولت در اختیار قرار گذاشته شد شاهد نهضت آسفالت و حرکتی جهادی در روستاها و راه‌های روستایی بودیم، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده به جرأت می‌توان از عملکرد دولت در روستاها دفاع کرد.

بخشدار سابق کاشمر با اشاره به اینکه تمام اقدامات صورت گرفته در راستای کارهای فرهنگی، عمرانی و اجتماعی براساس اقتصاد مقاومتی و اولویت‌های شناسایی شده بوده است، گفت: تمامی مسائل اجتماعی و فرهنگی در روستاها  آسیب‌شناسی شده است.

وی با بیان اینکه در مقطعی ازدواج زودهنگام دختران موجب بالا رفتن آمار طلاق شده بود، گفت: در این راستا با برگزاری آموزش‌های خانواده موجب شد شاهد کاهش طلاق باشیم.

وی با اعلام اینکه باید برای افزایش آمار ازدواج در روستاها باید تلاش کرد، بر کاهش استفاده از منابع آبی و افزایش آبیاری نوین تأکید کرد و گفت: مردم در اجرای تمامی برنامه‌ها کمک کرده‌اند و ما را تنها نگذاشته‌اند.

دهباشی با اشاره به اینکه در دفع آب‌های سطحی، تعریض معابر، آسفالت معابر اگر همکاری مردم روستایی نباشد کار بسیار سختی است، بیان کرد: اگر در کارها اولویت‌بندی نمی‌داشتیم به اهداف پیش رو دست پیدا نمی‌کردیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌ها در روستاها باید به بهترین نحو استفاده کرد و منابع را بی‌خود هدر نداد، عنوان کرد:  برای رسیدن به اهداف باید شبانه‌روز تلاش کرد.

دهباشی با اعلام اینکه برای اولین بار بعد از انقلاب در روستاهای بهاریه و گندم بر که در محرومیت بودند و از شورا و دهیار برخوردار نبود انتخابات را در دوره چهارم و پنجم در این دو روستا برگزار کردیم و از شورا و دهیاری برخوردار شدند، گفت: اکنون این دو روستا از اعتبارات خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در حد بضاعت جفایی که در حقشان شده بود را جبران کردیم، به مغفول مانده بانوان در روستاها اشاره کرد و گفت: در این راستا برای ورزش بانوان سالن‌های ورزشی سرپوشیده در بخش مرکزی احداث شد و یا در دست ساخت است.

بخشدار وقت کاشمر با بیان اینکه امیدواریم هر چه زودتر بانوان بخش مرکزی از پنج سالن ورزشی که در دست احداث است استفاده بهینه کنند، افزود: برای مواجه با حوادث تمامی روستاها به مدیریت بحران تجهیز شدند تا در زمان خود به درستی وارد عمل شوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *