آستان قدس پذیرفت اما شهرداری اقدامی نکرد

معاون دادستان مشهد گفت: درپی درخواست‌های  مردمی، آستان قدس رضوی پذیرفت که طرح شاهنامه بر دیوارهای میدان فردوسی بازگردد و پس از گذشت 3 ماه از اعلام این موضوع به شهرداری اما هنوز اقدامی از سوی شهرداری انجام نگرفته است.

قاضی بخشی محبی در مراسم گرامیداشت 19 تیر ماه، سالروز فرمان رهبری مبنی بر آبادانی طوس در آرامگاه فردوسی اظهار کرد: سالها قبل طرح شاهنامه که بر دیوارهای میدان فردوسی نقش بسته بود پاک شد و با توجه به درخواست‌های مردمی درباره بازگشت این طرح با آستان قدس رایزنی کردیم و این سازمان پذیرفت که این طرح بازگردد اما تاکنون اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مجموعه تاریخی طوس می‌تواند به عنوان بزرگترین منطقه تاریخی و توریستی در دنیا شناخته شود، کمیته نجات طوس با هم‌افزایی توانست اقدامات مناسبی را در این منطقه انجام دهد و این امر نشان می‌دهد که هربار اراده کردیم توانستیم آن را عملیاتی کنیم.

معاون دادستان مشهد گفت: خیلی‌ها در گذشته تصور نمی‌کردند که معادن غیرمجاز از این منطقه جمع و تردد کامیون‌ها متوقف شود، نمایندگان یونسکو که برای بررسی ثبت جهانی این منطقه تاریخی از طوس بازدید کردند باز گشتند و وضعیت این منطقه را برای ثبت جهانی مناسب ندیدند.

وی با تاکید بر اینکه فردوسی افتخار همه ما ایرانیان است، تصریح کرد: خیلی از کشورهای دنیا هویت و تاریخ پرافتخاری ندارند و آثار کشورهای دیگر را در موزه‌های خود نگهداری می‌کنند و یا برای خود تاریخ و هویت ایجاد می‌کنند اما ما تاریخی ارزشمند و غنی داریم و باید به شایستگی از آن نگهداری کنیم.

بخشی محبی یادآور شد: در دورانی فردوسی ما را نجات داد و اکنون زمان آن است که ما به اصالت زبان خود بازگردیم و خود را نجات دهیم.

 

آینده کمربند جنوبی مشهد در انتظار رای سازمان بازرسی کل کشور

معاون دادستان خراسان رضوی گفت: روند ساخت کمربند جنوبی مشهد همچنان متوقف است و برای ادامه کار منتظر نظر کارشناسی سازمان بازرسی کل کشور هستیم.

قاضی محمد بخشی‌محبی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه کمربند جنوبی مشهد، اظهار کرد: این پروژه همچنان متوقف است و شورای حفظ حقوق بیت‌المال منتظر پاسخ کارشناسی سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه است.

وی با بیان اینکه حدود یک سال است که موضوع به بازرسی کل کشور محول شده است، ادامه داد: در حال حاضر این پروژه کاملا تعطیل و متوقف است و نظر قطعی در مورد این پروژه پس از اعلام نظر کارشناسی سازمان بازرسی کل کشور و تشکیل جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت‌المال افزود: در این مدت اتاق فکری در این زمینه در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور نمایندگان سازمان بازرسی برگزار و این پروژه با حضور کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست بارها و بارها مراجعه داشتند و حتی تعدادی از افرادی که قصد خرید زمین‌هایی در مجاورت این کمربندی را داشتند مراجعاتی داشته و جویای آخرین وضعیت این پروژه شدند، باید گفت ما منتظر پاسخ سازمان بازرسی هستیم و نظر قطعی پس از آن اعلام می‌شود.

پروژه کمربند جنوبی مشهد که عملیات اجرایی آن از سال 91 آغاز شده و قرار است انتهای بولوار شهید برونسی را به بزرگراه باغچه پیوند دهد از سال گذشته در حالی که 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و انتظار می‌رفت فاز اول آن پایان سال 95 افتتاح شود، با اعتراض سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های دوستدار محیط زیست و ورود دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور متوقف شده است.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *