واگذاری ابتکار عمل به مدیریت‌های محلی لازمه توسعه اشتغال روستایی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: واگذاری ابتکار عمل به مدیریتهای محلی ضرورت توسعه اشتغال کاربردی و استفاده حداکثری از ظرفیته‌ای مناطق روستایی این استان برای رونق اقتصادی است.

وحید قربانی در حاشیه همایش توسعه کارآفرینی و اشتغال در بخش کاخک گناباد افزود: استفاده کابردی و حداکثری از ظرفیت‌های اشتغالزایی مناطق روستایی و بخش‌های مختلف نیازمند انسجام بخشی بیشتر و پرهیز از پراکنده کاری است.

وی ظرفیت‌های کارآفرینی و اشتغالزایی در مناطق روستایی را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب ذکر و بیان کرد: با بازشناسی و هدایت این پتانسیل‌ها در مسیر توسعه اشتغال می توان برای رونق مناطق مختلف گام برداشت. استعدادهای خلاق و نوآور خوبی در مناطق روستایی وجود دارد که با بسترسازی و واگذاری ابتکار عمل امکان به فعلیت رسیدن آنها فراهم می شود.

وی انسجام بخشی مدیریت‌های محلی، واگذاری ابتکار عمل به آنها و برگزاری همایش‌های آموزشی را از رویکردهای استانداری خراسان رضوی برای افزایش نقش آفرینی مناطق روستایی در مسیر توسعه اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برشمرد.

رئیس کمیته کارآفرینی دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی هم در این همایش بر استفاده از ظرفیت‌های خیران برای توسعه کارآفرینی و اشتغال تاکید کرد.

حمیدرضا آذرباد ادامه داد: باید با بهره گیری از ظرفیت‌های همه بخشهای تاثیرگذار در هر حوزه اعم از گردشگری، سلامت، صنایع غذایی و غیره به صورت یک طرح منسجم از مرحله ایده، آموزش و کارآفرینی به صورت هدفمند برنامه منسجم و واحد برای توسعه اشتغال و کارآفرینی اقدام کرد. دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و از جمله دانشگاه جامع علمی و کاربردی ظرفیت بلقوه و بالفعل بسیاری برای توسعه اشتغال و کارآفرینی و نقش آفرینی در این مسیر برخوردارند.

نخستین همایش توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار گناباد با رویکرد توسعه کارآفرینی روستایی، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولان و صاحبنظران، اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و کارآفرینان در مرکز علمی و کابردی کاخک برگزار شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *