کارگران شرکت مسکن و عمران قدس رضوی خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند

جمعی از کارگران شرکت مسکن و عمران قدس رضوی روز شنبه با مراجعه به دفتر کارگاه این شرکت در سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی خواستار دریافت مطالبات معوق خود شدند.

یکی از این کارگران گفت: از اردیبهشت ماه حقوق و اضافه کار 60 کارگر شرکت مسکن و عمران قدس رضوی در سرخس پرداخت نشده است.

وی که خواست نامش ذکر نشود افزود: 2 هفته پیش نسبت این در خواست به صورت حضوری مطرح شد و در پی مکاتبه با فرمانداری سرخس پنج میلیون ریال به حساب کارگران واریز شد.

او ادامه داد: شرکت مسکن و عمران حدود 6 کارگاه دیگر دارد که حدود 40 نفر در آنها مشغول کار هستند و آن کارگران نیز خواستار دریافت حقوق معوقه خود هستند.

وی گفت: حق بیمه کارگران تا پایان مرداد ماه پرداخت شده اما بیمه تکمیلی این افراد به مشکل خورده لذا بیمه‌گر تکمیلی به آنها اعلام کرده شرکت مسکن و عمران در حق پرداخت‌های بیمه تکمیلی هم معوقه دارد.

وی افزود: مسئولان کارگاه به نقل از مدیدران شرکت مسکن و عمران قدس رضوی قول داده اند تا آخر هفته جاری مبلغی به حساب کارگران واریز شود.

مدیر روابط عمومی سازمان اقتصادی رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تولیت آستان قدس رضوی همیشه تاکید داشته حقوق کارگران در هیچ شرایطی و به هیچ دلیلی تضییع نشود.

رضا عباسی افزود: سازمان اقتصادی رضوی با جدیت پیگیر وصول مطالبات کارگران است و این موضوع با همگرایی و وفاق بین دولت و آستان قدس زودتر به نتیجه می‌رسد.

وی گفت: شرکت‌های پیمانکاری باید پروژه برای انجام کار داشته باشند تا بتوانند حقوق کارگرانشان را پرداخت کنند. ظرف چند ماه گذشته در این خصوص رکود وجود داشته و در کنار این موضوع تعدادی از پروژه‌های متعلق به دولت هنوز پولشان پرداخت نشده به همین دلیل برخی مشکلات ایجاد شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان اقتصادی رضوی افزود: با انتصاب جانشین جدید مدیر در سازمان اقتصادی رضوی چندین پروژه خوب دولتی جذب شده لذا امیدواریم نقدینگی و سرمایه در گردش شرکتهای پیمانکاری رونق گیرد و مشکلات کارگران هر چه زودتر رفع شود.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *