چمنیان: همین استعدادها آینده فوتبال ایران را خواهند ساخت

ایران در یک چهارم نهایی جام جهانی نوجوانان زیر 17 سال هند با شکست 3 بر یک برابر اسپانیا قهرمان اروپا به کار خود پایان داد تا امروز با سربلندی و به عنوان بهترین نماینده آسیا در این تورنمنت معتبر به خانه بازگردد.

«عباس چمنیان»، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران اظهار کرد: «خوشحالیم که در مجموع عملکرد نوجوانان ایران باعث شد تا چند دستاورد مهم و سرنوشت ساز برای فوتبال پایه ایران با این درخشش در جام جهانی به دست بیاید، دستاوردهایی که می تواند در آینده برای فوتبال ایران نقطه عطفی باشد».

او ادامه داد: «اولین دستاورد این بود که باعث شد تا مسئولان ورزش و فوتبال همین طور علاقمندان به این رشته بار دیگر ارتباط خوبی با فوتبال پایه به خصوص در رده نوجوانان پیدا کنند و توجه ویژه ای به نوجوانان داشته باشند که همین امر در طول تورنمنت برای ما برگ برنده هم بود چون از نظر روحی و روانی به تیم کمک کرد».

سرمربی نوجوانان تصریح کرد: «دستاورد دوم که خیلی هم کلیدی و مهم خواهد بود این است که نگاه مسئولان ورزش و فدراسیون فوتبال به تیم های پایه از این پس با احترام بیشتری خواهد بود، چون واقعیت این است که همین استعدادها هستند که می توانند آینده فوتبال ایران را بسازند. ما اگر می خواهیم همچنان در سطح اول دنیا برای خودمان جایگاهی مهم ترسیم کنیم، نیاز داریم با احترام بیشتر به رده ها بنگریم و تیم فعلی افتخارش این است که دوباره احترام را به رده نوجوانان برگرداند. به نظرم الان اولویت این است که مسئولان تیم را رها نکنند، چون این تیم آینده فوتبال ملی ایران خواهد بود».

چمنیان با اشاره به این که می توان با یک برنامه ریزی مناسب تیم نوجوانان را به جایگاه مهم تری در تورنمنت های رسمی رساند، افزود: «خوشبختانه با رقم خوردن فضای موجود در فوتبال کشور همه تاکید دارند این تیم نباید رها بشود. این بچه ها با استعداد هستند و می توانند آینده را رقم بزنند. آن چه نگاه اصلی مسئولان فدراسیون فوتبال است برمی گردد به فرایند پرورش استعدادها که هدف گذاری این فرآیند رساندن آن‌ها به باشگاه ها و تیم های بزرگسالان است و این کار هم در یک سال و دو سال انجام شدنی نیست و نیاز به برنامه طولانی مدت و حمایتی دارد چون آینده فوتبال ایران به آن بسته است، از همین رو نباید نوجوانان به حال خود رها شوند».

سرمربی نوجوانان ایران با اشاره به صحبت هایی که پیرامون نگاه گلخانه ای به فوتبال نوجوانان وجود داشته در پایان گفت:« این تیم یک سال و نیم که دست ما بود و در هر تورنمنتی که شرکت کرد با درس هایی که از بازی ها گرفته شد در بازگشت پاکسازی می شد، چون می گشتیم و هر کسی استعداد بهتری بود را پیدا می کردیم تا ضعف های موجود را به حداقل برسانیم. بعد از نایب قهرمانی در بازی های قهرمانی آسیا در سال گذشته ما 50 درصد تیم را برای جام جهانی تغییر دادیم، پس نگاه ما به نوجوانان گلخانه ای نبود».

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *