چمنیان: استعدادهای ایرانی از اسپانیایی‌ها کمتر نیستند

سرمربی خراسانی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: استعدادهای فوتبال ایران اگر از استعدادهای اسپانیایی بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

«عباس چمنیان»، اظهار کرد: مربیان یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت و آموزش هستند که می توانند نقش بسیار ارزنده ای در هدایت استعدادها برای رسیدن به مراحل بالای شخصیتی و ارزش های فنی داشته باشند.

او در ارتباط با نقش آکادمی ها در افزایش سطح فنی فوتبال گفت: استعدادها حتماً باید در آکادمی ها پرورش پیدا کنند و به استانداردهای لازم سطح اول فوتبال برسند. یک نونهال ایرانی در مقایسه با یک نونهال اسپانیایی، اگر استعدادی فراتر نباشد، قطعاً پایین تر نخواهد بود. اما چه اتفاقی می افتد که آن ها با گذشت زمان به سطح اول فوتبال دنیا می رسند و ما نمی رسیم. اینجاست که بحث پرورش مطرح می شود. استعداد به تنهایی یک استعداد است و زمانی به یک قهرمان تبدیل می شود که پرورش یابد. در این زمینه هم آکادمی ها می توانند کمک کنند.

چمنیان افزود: ما بیشتر اوقات فراموش می کنیم که ساخت بازیکن با تیم های ملی نیست. تیم ملی نوجوانان اسپانیا محصول آکادمی بارسلونا و رئال مادرید و باشگاه هایی از این قبیل است و محصول پرورش تیم ملی نیست. فرمول ساده این است که بازیکنان با استعداد کمتر در صورتی که به درستی پرورش یابند، شانس موفقیت شان بیشتر از بازیکنانی است که تنها استعداد بیشتری دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال به فقدان آکادمی استاندارد در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور ما شاید فقط 3،4 باشگاه وجود داشته باشد که حداقل شرایط یک آکادمی را دارند. در دیگر باشگاه ها شاخص ها و استانداردهای لازم را نمی بینیم. از آکادمی که تنها اسم آکادمی را یدک می کشد و از نظر محتوایی هیچ نظام پرورشی در آن دیده نمی شود، نباید انتظار پرورش استعدادهای سطح اول را داشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *