خرید کالای ایرانی راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید کنندگان داخلی یکی از عوامل تحقق اقتصادی مقاومتی است و جزء اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

سید جواد حسینی روز دوشنبه در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در مشهد مقدس افزود: برگزاری نمایشگاه‌هایی نظیر این نمایشگاه که در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال است می‌تواند در رونق بخشی به تولید داخلی نقش آفرین باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: جایگاه ارزشمند گردشگری خرید باعث شده که بیش از 90 درصد کسانی که برای زیارت به خراسان رضوی مراجعه می‌کنند نگاه خرید را نیز به صورت ویژه دنبال کنند.

حسینی گفت: طبق آمار سالیانه نزدیک به دو هزار و 500 میلیارد تومان خرید توسط زائران در این استان انجام می‌شود که 75 درصد این کالاها که به عنوان سوغات خریداری می‌شود خارجی است و متاسفانه 21 درصد آن کالای قاچاق است.

وی افزود: اگر صنایع فرهنگی و دستی استان رونق پیدا کند از ورود کالای قاچاق نیز جلوگیری شده است و این موضوع می‌تواند دستاوردهای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

معاون استاندار با در ادامه گفت: برخی کالاها در استان خراسان رضوی تولید می‌شود و در راستای ایجاد اشتغال و تقویت تولید داخلی، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اولویت مبارزه را با کالاهای قاچاقی قرار داده است که مشابه آن‌ها در داخل استان تولید می‌گردد.

حسینی با بیان اینکه از مجموع 50 هزار انبار موجود در استان، تعداد 23هزار و 357 انبار در سامانه جامع انبارها ثبت قطعی شده است، گفت: ثبت انبار در سامانه کمک شایانی به شفاف سازی ومبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *