نماینده سبزوار از جدیدترین جزئیات از ماجرای فساد صندوق ذخیره فرهنگیان گفت

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: عده زیادی از افراد تحت عنوان معامله، سهمیه حزب و جناح های مشخص در کشور وارد صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت های زیر مجموعه آن شده اند که همین افراد زمینه فساد را فراهم کرده و دست به اختلاس زده اند.

حسین مقصودی، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: متن تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان آماده شده و به زودی در صحن علنی مجلس قرائت و رسانه ای می شود.

وی با بیان اینکه هنوز متن را در اختیار قوه قضاییه قرار نداده ایم اظهار داشت: مشکلی برای ارائه نتیجه تحقیق و تفحص به قوه قضاییه وجود ندارد و به زودی این اتفاق می افتد آنچه که مسلم است، فساد در این صندوق قطعا وجود داشته و حتی مبالغی که برای این فساد کشف شد بیشتر ار آن چیزی است که در ابتدا تصور می کردیم.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن بیان اینکه هیات تحقیق و تفحص کاملاً شفاف در این موضوع برخورد کرده و اهل معامله نبود عنوان کرد: از همان روز اول انواع پیشنهادات از سوی جریان های مختلف به ما داده شد که دست از پیگیری این پرونده برداریم اما هیات تحقیق و تفحص هیچگاه کوتاه نیامد.

مقصودی در ادامه افزود: در پتروشیمی وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان یک سری فسادهایی کشف شد که از ابتدا اصلا تصور وجود فساد در این شرکت ها و به این شدت را نداشتیم اما با باز شدن پرونده ابعاد گسترده فساد در غالب شرکت های زیر مجموعه این صندوق روشن شد.

وی با یادآوری این موضوع که تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره بیش از یک و نیم سال زمان برد عنوان کرد: ابعاد گسترده و گوناگون فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان به گونه ای بود که با ورود به هر بخش به اسناد جدیدی درباره فساد دست پیدا می کردیم، بانک سرمایه، شرکت پتروشیمی، جابه جایی املاک، قیمت های کارشناسی صورت گرفته، ماشین سازی اراک و … تنها بخشی از فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان بود.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه گفت: بیشترین فساد در صندوق ذحیره فرهنگیان در بخش بانک سرمایه متمرکز بود که به خاطر اینکه احتمال فرار برخی از عوامل فساد از کشور وجود داشت آنها را به دستگاه قضایی معرفی کرده و در حال حاضر ممنوع الخروج هستند.

مقصودی ضمن بیان اینکه متهمین اصلی و فرعی فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان حدود 20 نفر هستند عنوان کرد: نکته جالب این است که اختلاس گران از صندوق ذخیره فرهنگیان اصلا از بدنه فرهنگیان نبوده و افرادی خارج از مجموعه معلمی به نام متخصص وارد بدنه شرکت ها کرده که این افراد دست به این اختلاس های گسترده زده اند.

وی همچنین گفت: عده زیادی از افراد تحت عنوان معامله، سهمیه حزب و جناح های مشخص در کشور وارد صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت های زیر مجموعه آن شده اند که همین افراد زمینه فساد را فراهم کرده و دست به اختلاس زده اند.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان گفت: با کمک قوه قضاییه، دولت، مجلس شورای اسلامی، عوامل اطلاعاتی و … انشااله حقوق از دست رفته معلمان باز خواهد گشت ولی این موضوع نیازمند همراهی دولت در این زمینه است.

 

 

منبع: راه دانا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *