مناسب‌سازی فضای شهری برای حضور زنان

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ظرفیت‌های موجود در فضای شهری باید به‌گونه‌ای باشد که نوع کارکرد این فضاها بهره‌مندی لازم را برای زنان فراهم کند.

بتول گندمی افزود: از مسائل مهم مورد توجه شورای شهر پنجم در حوزه‌های سلامت زنان، تأکید بر اوقات فراغت است تا در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: در زمینه ورزش بانوان، ورزش‌های همگانی و قهرمانی مورد تاکید و توجه شورای شهر است. همچنین حمایت‌های معنوی، ایجاد فضا و فرصت برای تیم‌های قهرمانی از ظرفیت‌های ورزشی شهرداری جنبه دیگر حمایتی از ورزش بانوان بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در زمینه آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در حوزه سلامت مجموعه فرهنگسراها و معاونت فرهنگی شهرداری مواردی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی به این مقولات پرداخته است.

گندمی با اشاره به فراهم کردن ظرفیت‌های مناسب برای بانوان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌‌های مناسبی را در درون فضای شهری مانند‌ پارک‌های منطقه‌ای فراهم کنیم تا بانوان بتوانند از همه فضای پارک‌ها مانند ورزش دوچرخه‌سواری بهره‌مند شوند.

عضو شورای شهر تصریح کرد: نگاه‌های گوناگونی در مورد دوچرخه‌سورای بانوان وجود دارد که نیازمند گفت‌وگو است و حضور یک نماینده جدید عالی دولت در استان و مسئول تربیت بدنی استان است تا این فضا را فراهم کند که بتوانند شرایط دوچرخه‌سواری بانوان را  فراهم کنند.

گندمی افزود: آنچه که شهرداری متولی آن است فراهم کردن فضاهای سبز و در اختیار شهروندان قرار دادن است. تاکید شورای شهر پنجم بر این است تا طراحی و تخصیص این ظرفیت‌ها و فضاها برای بانوان نسبت به گذشته بیشتر شود.

 

آموزش و پرورش متولی آموزش مهارت‌های زندگی است

وی ادامه داد: در این بخش  اداره کل آموزش و پرورش متولی آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس است. سرفصل‌هایی وجود دارد که در مدارس دخترانه باید بدان ‌پرداخت. همچنین ایجاد طرح‌هایی مانند تقویت میزان ویتامین D بدن و افزایش میزان آهن و کلسیم از طریق قرص‌هایی که در مدارس دخترانه پخش می‌شود.

گندمی در مورد فضاهای تبلیغاتی سطح شهر توضیح داد: در این بخش معاونت فرهنگی شهرداری یک ظرفیتی را از فضای تبلیغی دارد. حوزه تبلیغات شهری در سازمان میادین است که براساس مصوبات گذشته بخشی از آن در اختیار معاونت فرهنگی است که بتوان فرهنگ‌سازی کرد.

عضو شورای شهر اظهار کرد: استفاده از تبلیغات عمومی برای بهبود آگاهی بانوان از سلامت و بهداشت کافی نیست. ما باید در مدارس و فرهنگ‌سراها و دانشگاه‌ها، هرجایی که زمینه گفت‌وگو و مطالعه وجود دارد می‌توانیم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: مهمترین اصل در زمینه سلامت این است که خود بانوان در بخش سلامت از آقایان پیشی بگیرند. ما معتقدیم ورزش یک عامل پیشگیری است و می‌تواند ضریب سلامت را افزایش دهد درنتیجه باید بتوان این بخش را برای خانم‌ها فعال کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *