فعالیت شورای پدافند غیرعامل در 11 هزار مدرسه خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته پدافند غیرعامل ‘شورای پدافند غیرعامل' در سطح 11 هزار مدرسه این استان با مسئولیت مدیران مدارس تشکیل شد.

سیدجواد حسینی روز یکشنبه در گردهمایی روسای کمیته و کارگروههای پدافند غیرعامل خراسان رضوی همچنین نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس، برگزاری 70 رزمایش، راه اندازی قرارگاه بیوتوریسم، برگزاری 32 مراسم قدردانی از فعالان پدافند غیرعامل، 342 دوره آموزشی برای توانمندسازی و فرهنگ سازی و 112 مسابقه فرهنگی را از 20 برنامه محوری برشمرد که در هفته پدافندغیرعامل در خراسان رضوی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی در پیشبرد برنامه های پدافند غیرعامل در کشور پیشتاز است و نخستین سند راهبردی پدافند غیرعامل در کشور برای نخستین بار در این استان تدوین شد تا الگویی برای سایر استانها باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هزار و 100 دارایی دولت در خراسان رضوی در قالب تدوین دستورالعمل حفظ دارایی پدافند غیرعامل سطح بندی و مورد حفاظت قرار گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در این استان دو اقدام شامل تدوین الگوی نظام برنامه ریزی برای هر دستگاه اجرایی و تدوین الگوی نظام مدیریت عملکرد به عنوان پیوست آن انجام شد.

سید ابوالفضل احمدی افزود: سند راهبردی و چارچوب نهادی پدافند غیرعامل استانی در خراسان رضوی برای افق 1400 تدوین و تصویب شد. این سند دارای پنج هدف کلان، 13 راهبرد، 26 سیاست و 65 برنامه برای افق پنج ساله است.

وی ادامه داد: در این راستا از مجموع 15 برنامه عملیاتی و 124 اقدام در نظر گرفته شده برای امسال 121 اقدام در بازه زمانی چهار ماهه انجام شد که نشانگر تحقق 99 درصد از اقدامات هدفگذاری شده امسال در حوزه پدافند غیرعامل است.

او گفت: از مجموع 90 دستگاه عضو شورای اداری خراسان رضوی 64 دستگاه تراز اول در چرخه نظام مدیریت عملکرد پدافند غیرعامل و 40 دستگاه اجرایی نیز در نظام مدیریت عملکرد پدافند غیرعامل قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در خراسان رضوی 40 مربی دارد افزود: تا پایان امسال هزار مربی دیگر آموزش خواهند دید تا به دستگاههای اجرایی در بخش پدافند غیرعامل کمک کنند.

همچنین در این نشست اعلام شد شرکت نیروی توزیع برق مشهد رتبه نخست، شرکت آب و فاضلاب مشهد و مخابرات و هلال احمر و بهزیستی به صورت مشترک رتبه دوم و شرکتهای آب و فاضلاب و گاز خراسان رضوی به صورت مشترک رتبه سوم را در میان دستگاههای این استان حوزه پدافند غیرعامل کسب کرده اند.

 

۸۰ زندانی ایرانی در ترکمنستان به زودی آزاد خواهند شد

سید جواد حسینی در جلسه کمیته امنیتی مرز اظهار داشت: پایداری ساکنین روستاهای کمتر توسعه یافته، ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار در مناطق مرزی و تامین معیشت مرزنشینان از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: تا زمانی که مقوله توسعه، پیشرفت و سطح معیشت خانواده ها به نتیجه مطلوب نرسد، امنیت پایدار و رضایتمندی مردم به طور کامل محقق نخواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی توجه مسئولان استانی و کشوری به بهبود وضعیت معیشتی ساکنان مناطق مرزی و محروم را مهم دانست و اظهار کرد: مسایل امنیتی مناطق مرزی با مناطق غیر مرزی کشور تفاوت های عمده دارد و بر همین اساس ضروری است که همه ما نگاه ویژه ای به مسائل مرزی داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: مردم و مرزنشینان همواره در صف مقدم حفظ و صیانت از انقلاب و ارزش های نظام بوده اند و امروز نیز با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر برای توسعه، آبادانی و شکوفایی منطقه تلاش می کنند.

حسینی افزود: در راستای حل مشکلات مرز نشینان و بویژه زندانیان دربند در کشور ترکمنستان با هماهنگی های صورت گرفته شده بزودی 80 نفر از این زندانیان آزاد شده و به کشور برخواهند گشت.

حسینی افزود: در راستای ارتقای آمادگی های دستگاه های اجرایی استان، در هفته پدافند غیر عامل  رزمایش استانی با موضوع بیوتروریسم و با محوریت کارگروه پدافند زیستی و سپاه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *