صنعتگران؛ سربازان اقتصادي كشور هستند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستري خراسان رضوي گفت: امر به معروف و نهي از منكرراه اصلي رسيدن به اهداف الهي و سنگر انسان در مقابل هجمه‌هاي فرهنگي و انحرافات ديني است.

سيد امير مرتضوی روز چهارشنبه در مراسم تجليل از برگزيدگان نخستين جشنواره مفلحون واحدهاي صنعتي افزود: كسي كه در راه امرار معاش خانواده تلاش می‌کند مانند مجاهدي است كه در راه خدا تلاش می‌كند. پس صنعتگراني كه در هر شرايط اقتصادي خود را وفق می‌دهند سربازان اقتصادي كشور هستند كه اين مسير را طي می‌كنند.

وي افزود: همواره بايد به امر به معروف و نهي از منكر توجه داشته باشيد زيرا اگر اين مسئله كمرنگ شود آثار خود را بر مسائل مختلف معنوي خواهد گذاشت و انسان را دچار مشكل می‌كند.

مرتضوي ادامه داد: در واقع مقدمه هر مسئله اي بخصوص پيشگيري همان امر به معروف و نهي ازمنكر است يعني نظارت همگاني كه قائل به زمان و مكان نيست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستري خراسان رضوي عنوان كرد: بايد آموزش‌هاي مختلفي در حوزه امر به معروف و نهي از منكر صورت پذيرد تا روش در كارها درست انجام شود.

وي بيان داشت: قوه قضائيه همواره در كنار صنعتگران هست و اين تكليفش را جامعه عمل رسانده كه يكي از آنها تشكيل شوراي امر به معروف و نهي ازمنكر در كارخانه‌ها است كه شكل گرفته است و تمام مسائل در آن بررسي و عملياتي می‌شود.

مرتضوي تأكيد كرد: قوه قضائيه به صورت مستمر طبق دستور العملي كه در خصوص مسائل اقتصاد مقاومتي دارد كارگروهي تشكيل داده تا در بخش صنعت و حوزه اقتصاد تمام موارد رصد، اجرايي و عملياتي می‌شود تا صاحبان صنعت دچار مشكلي نشوند.

در ادامه این جلسه، مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي گفت: امر به معروف و نهي ازمنكر در حوزه توليد مصاديق زيادي دارد كه در واقع بايد در همه جبهه‌هاي اقتصادي و سياسي به ظهور برسد.

مسعود مهدي زاده مقدم افزود: اين امر در شاخص‌هاي كارفرمايان و كارگران تعريف شده كه در اين راستا منشا اثرلت فراواني هستند.

مهدي زاده مقدم با اشاره به نقش سازنده توليد و صنعت در رونق اقتصادي كشور تأكيد كرد: در واحدهاي صنعتي با توجه به موضوع مهم اقتصاد مقاومتي اميد است بتوانيم در حوزه توليد، تاثيرمفيدي در بهبود معيشت مردم داشته باشيم.

رئيس هيأت مديره و مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي خاطر نشان كرد: 10 شاخص و6 معیار برای تجليل از برگزيدگان در سطح شهركها و نواحي صنعتي اعلام كرديم مانند بهره وري در توليد، معرفي محصول جهت مصرف داخلي، توسعه واحد صنعتي، توليد صادراتي، رشد توليد، ارتقا كيفيت و تثبيت اشتغال مولد و افزايش نيرو تا ضمن تجليل از آنها براي ديگر واحدهاي صنعتي و توليدي نيز به عنوان الگو قرار گيرد.

در پايان گفتني است از 32 كارآفرين و 34 كارگر واحدهاي صنعتي در شهركها و نواحي صنعتي استان به همراه لوح سپاس تقدير شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *