تکنولوژی احداث باغات متراکم مزرعه نمونه به پاکستان صادر می‌شود

رییس اتاق مشترک اصناف ایران و پاکستان گفت: تکنولوژی احداث باغات متراکم موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه را به پاکستان صادر می‌کنیم.

ولی محمد روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این برای دومین بار است که به ایران می‌آیم و نخستین دفعه‌ای است که از مزرعه نمونه آستان قدس رضوی دیدن می‌کنم.

وی بازدید از مزرعه نمونه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: این موسسه در باغات متراکم، سیستمی را پیاده‌سازی کرده که بسیار پیشرفته است و تلاش خواهیم کرد آن را در باغات خود در آینده‌ای نزدیک اجرا کنیم.

ولی محمد ادامه داد: در کشور پاکستان، باغاتی با این وسعت وجود دارد اما چنین تکنولوژی پیشرفته‌ای ندارند.

وی با اشاره به لزوم احداث و گسترش باغات متراکم در کشور پاکستان، گفت: این تکنولوژی بسیار سودمند است و در صدد هستیم در بازدیدهای بعدی، تاجرانی که حوزه فعالیت آن‌ها مختص باغبانی باشد را همراه خود بیاوریم.

ولی محمد ادامه داد: برای واردات این تکنولوژی به پاکستان همچنین باید گروهی از موسسه مزرعه نمونه از پاکستان دیدن کنند تا متناسب با منطقه و شرایط اقلیمی و… این باغات را احداث کنند.

رییس اتاق مشترک اصناف ایران و پاکستان درباره گلخانه‌های مزرعه نمونه گفت: کاشت 7 رقم گوجه فرنگی در فضای گلخانه‌ای آن هم با کیفیت بسیار بالا، اقدام ارزشمندی است که امیدوارم این اقدام در پاکستان نیز توسعه یابد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *