افزایش تولید کلزا در خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: افزایش چشمگیر بهره وری و تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی 95-96 نتیجه هوشمندی در کشت این محصول در سطح استان بوده است.

نجفقلی صالحی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: سال زراعی 95-96 متوسط عملکرد در واحد سطح مزارع کلزا در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه 220 کیلوگرم در هکتار افزایش یافت.

وی ادامه داد: در این سال متوسط برداشت محصول 1680 کیلوگرم در هر هکتار بود در حالی که سال زراعی اخیر با برنامه ریزی و رعایت برخی اصول و قواعد این میزان به 1900 کیلوگرم در هر هکتار افزایش یافت.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: استفاده از بذرهای هیبریک، رعایت تاریخ کشت، تغذیه گیاهی زمین زیر کشت و مبارزه به موقع با آفات از مهمترین عوامل افزایش بهره وری و تولید دانه روغنی کلزا است.

وی افزود: سطح زیر کشت کلزا در خراسان رضوی امسال(سال زراعی 95-96) در مقایسه با سال قبل از آن افزایش داشت بطوری که امسال دو هزار و 675 هکتار از زمینهای استان زیر کشت رفت و پارسال 2400 هکتار زیر کشت کلزا بود.

صالحی ادامه داد: سال زراعی اخیر پنج هزار و 82 تن دانه روغنی کلزا و سال زراعی 94-95 چهار هزار و 32 تن محصول از مزارع خراسان رضوی برداشت شد.

وی به پایان فصل خرید کلزا اشاره و بیان کرد: همه برداشت محصول کلزا در سال زراعی 94-95 از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و مبالغ آن به صورت 100 درصد پرداخت شده است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *