تعهد دولت به تحقق حقوق شهروندی

سخنگوي دولت درباره پرداخت یارانه به مطبوعات، گفت: 40درصد یارانه مطبوعات در شش ماه اول سال پرداخت شده و مابقی آن هم در طول سال پرداخت می‌شود.

محمدباقر نوبخت در بیست‌سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات تهران در گفت‌وگو با اصحاب رسانه در پاسخ به اين پرسش كه چند روزنامه نگار در ماه‌هاي اخير بازداشت شده اند، دولت چه زمان حقوق شهروندی را اجرا  مي‌كند؟ افزود: دولت خود را به تحقق حقوق شهروندان متعهد کرده است. به تمام وزرا از جمله وزیر اطلاعات و ارشاد یک نسخه از حقوق شهروندی داده شده و تاکید شده است که آنها باید برنامه‌های خود را در طول دو ماه برای اجرای حقوق شهروندی اعلام کنند. رییس جمهور به اجرای حقوق شهروندی در مطبوعات متعهد است.

سخنگوي دولت درباره تعامل مجلس و دولت پس از راي اعتماد به وزرا افزود: این رای اعتماد پیام همکاری و تعامل بود و من از مجلس بسیار شاکر و قدردانم و امیدواریم این همکاری‌ها در موضوعات مختلف در آینده ادامه یابد.ما هم سعي  مي‌كنيم بودجه سال 97 را به خوبي تنظيم كنيم.

سخنگوي دولت با اشاره به انتشار منشور حقوق شهروندي گفت: يك نسخه از منشور به همراه پیوست‌ها به همه وزرا ابلاغ شده است، آن‌ها موظفند برنامه خود را برای اجرای حقوق شهروندی اعلام کنند.

وی درباره برنامه دولت برای قطع کردن یا ادامه دادن یارانه‌های نقدی اظهار كرد: ماه آینده مجلس درباره چگونگی تامین منابع مالی سازمان هدفمندی یارانه‌ها و چگونگی مصرف آن تصميم خواهد گرفت. بعد از تصميم گيري مجلس، دولت نظر کارشناسی خود را اعلام می‌کند و تصمیم مجلس را اجرایی می‌کنیم.

سخنگوی دولت در رابطه با زمان ارائه بودجه سال 97، اظهار كرد: پیش نویس بودجه 97 هنوز تهیه نشده است و ما در حال تهیه آن هستیم البته بودجه واقع بینانه تهیه شده و بر مبنای عملکرد دستگاه‌ها اختصاص می‌یابد.

نوبخت درباره اعلام نرخ تضميني گندم و میزان بدهی دولت به گندم کاران، توضيح داد: دولت بیش از 8.5 میلیون تن گندم خریداري کرده است که ارزش آن 11 هزار و 560 میلیارد تومان است.80 درصد آن پرداخت شده و دو هزار میلیارد تومان باقیمانده آن از 25 آبان پرداخت می‌شود.

نوبخت در پاسخ به پرسشي درباره انتقال آب از استان اصفهان به چهارمحال و بختیاری و مشکلات ایجاد شده در این زمینه گفت: نگاه ما ملي است. در دو سال گذشته شش میلیارد دلار در زمینه آب سرمایه گذاری شده، همچنین 18 هزار میلیارد تومان برای تامين منابع آبی فراهم شده است. تا پایان سال یک میلیارد دلار دیگر برای این طرح‌ها استفاده می‌شود تا از منابع آب استفاده بهینه‌ای شود. سرمايه گذاري در يك استان نبايد مخصوص به همان استان باشد چرا كه ساير استان‌ها هم از آن بهره  مي‌برند.

سخنگوي دولت افزود: ما تلاش می‌کنیم طرح‌های آبی را بدون ایجاد تنش اجتماعی اجرا کنیم. ما از هیچ اقدامی‌برای تامین آب استان اصفهان فروگذار نمی‌کنیم البته باید الگوی کاشت هم اصلاح شود.

سخنگوی دولت در مورد نحوه تامین امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاری، گفت: امنیت اقتصادی یک برآیندی از مولفه‌های مختلف از جمله بهبود فضای کسب و کار است. از شهریور 92 برنامه‌های دولت برای بهبود فضای کسب و کار انجام شده که نتیجه آن سرمایه گذاری خارجی قابل توجه بوده است و ما این برنامه‌ها را ادامه می‌دهیم.

 

 

سرویس سیاسی «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *