اقتصاد باید دغدغه رسانه‌ها باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز «اقتصاد» به عنوان مساله اصلی کشور ما، باید به اصلی‌ترین موضوع و مطالبه در رسانه‌ها تبدیل شود. از این رو هر زمان که روزنامه را ورق می‌زنیم باید احساس کنیم دغدغه اول کشور اقتصاد است نه مسائل سیاسی.

علی لاریجانی روز سه شنبه در دیداری با مدیران مبوعات، خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه خراسان رضوی که در محل دفتر کارش در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، درباره نقش مشهد به عنوان یک کلانشهر افزود: در این که مشهد مرکزیت فرهنگی و معنوی ایران را داراست شکی نیست. امروز اقدامات اساسی زیادی برای مشهد در دست اقدام است تا حداقل بخشی از مشکلات این شهر مرتفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خط آهن سریع‌السیر مشهد- تهران و اتصال راه‌آهن مشهد به خواف و جنوب کشور تنها بخشی از این اقدامات است. البته کشور به دلیل مشکلات بودجه‌ای در مسیر تحقق اهداف خود با دشواری مواجه است. مجلس امیدوار است که بتواند در بودجه سال 97 سهم بیشتری را به رفع مشکلات مشهعد اختصاص دهد.

وی افزود: امروز دشمن به دنبال ایجاد ترس و وحشت در مردم از طریق بزرگنمایی مشکلات اقتصادی است. آن‌ها قصد دارند ترس و یأس برای سرمایه گذاری در کشور فراهم کنند به همین خاطر باید به مسائل اقتصادی با توجه بیشتری بپردازیم و اولویت نخست اقتصاد باشد. در حال حاضر دعواهای سیاسی بسیار بیشتر از ارزش و اهمیتی که دارند در رسانه‌ها دیده می‌شوند.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تأکید بر اینکه ترجمان دغدغه اقتصادی باید در رسانه اولویت باشد، گفت: مجلس هم اقتصاد را اولویت خود قرار داده لذا رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی نیز باید این اقدام را داشته باشند و به کارآفرینان که از نسل جوان بوده و مبتکر و باهوش هستند راه دهند تا مطرح شده و جوانان دیگر از آنها اقتباس کنند که همین موضوع باعث ایجاد نشاط اقتصادی در جامعه می‌شود.

وی افزود: اقتصاد، کارآفرینی و تولید باید اولویت خارج از جناح بندی‌ها شود و در خصوص ارتباط رسانه و صنعت باید گفت این اعتقاد صحیح است که اگر صنعت رونق پیدا نکند، آگهی به روزنامه داده نمی شود و رونق از روزنامه‌ها نیز گرفته می‌شود از این رو وظیفه رسانه‌ها این است که باید از مجلس درباره امور اقتصادی سوال کرده و نقد کنند و از دولت برای اقدامات اقتصادی پاسخ بخواهند.

لاریجانی درباره توطئه‌های دشمنان تصریح کرد: تحلیل روشن در این شرایط این است که آیا آن‌ها فقط در موضوع برجام مشکل دارند یا قصد دیگری دارند؟ لذا باید قصد آنها را بشناسید چرا که حرف پر سروصدا زیاد می‌زنند و ما نباید تریبون حرف مفت آن‌ها شده و اضطراب را در کشور ایجاد کنیم بلکه باید دغل‌کاری آن‌ها را نمایش دهیم. در برخی موارد یک سناتوری در آمریکا که در کشور خودش هم مورد توجه قرار نمی‌گیرد بر علیه کشور ما صحبت می‌کند و متاسفانه مطبوعات داخلی آن‌ها را بطرگنمایی می‌کنند و باعث ایجاد جو روانی در کشور می‌شوند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اصحاب رسانه در خراسان رضوی ضمن پایبندی به آرمان‌های انقلاب با کمترین حقوق و مزایا به طرح دغدغه‌های مردم می‌پردازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر افزود: انصاف نیست خبرنگاران با وجود دشواری‌های کاری دغدغه معیشت خود را داشته باشند. امروز کمتر از 17درصد اهالی رسانه در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه خبرنگاری قرار دارند. درحالی که این استان دومین قطب مطبوعات کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خراسان رضوی 8درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است و پهنه‌ای حدود 8درصد راتشکیل می‌دهد. اما متاسفانه این استان در بحث بودجه‎های ملی کمتر از 6درصد از بودجه کشور سهم می‌برد و این مساله با توجه به عدم تخصیص بودجه‌ها در موعد مقرر بار مشکلات استان را دوچندان کرده است.

پژمانفر تاکید کرد: مشهد مقدس به عنوان شهری که در سال بیش از 27میلیون زائر را میزبانی می‎کند نیازمند نگاه ملی است. به خصوص که این شهر در بخش‌های درمانی نیز به عنوان یک قطب سلامت کشور پذیرای بیماران از استان‌های مجاور و کشورهای همسایه است.

این مساله باعث شده است که هزینه‌های مضاعف بار درمانی، ترافیکی و فرهنگی پذیرایی مشهد بر دوش مردم این شهر سنگینی کند. بنده در همین جا از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم که نگاهی ویژه برای رفع مشکلات مشهد در نظر بگیرند.

 

 

گزارشی از انسیه علویون

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *