بیشترین جرائم سایبری خراسان رضوی در حوزه مالی و اقتصادی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: بیشترین جرائم سایبری این استان در حوزه مالی و اقتصادی و در این میان برداشتهای غیرمجاز و دسترسی به حسابهای بانکی افراد مهم‌ترین موارد است.

سرهنگ جواد جهانشیری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کلانتریهای سبزوار افزود: در حوزه اخلاقی نیز انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و در حوزه اجتماعی قمار آنلانین به ترتیب بیشترین جرائم سایبری را در خراسان رضوی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون وقوع جرائم سایبری در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه 64 درصد افزایش یافته و به همین میزان کشفیات و تعداد دستگیریها نیز رشد داشته است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش کاربران و ضریب نفوذ اینترنت در شهرهای استان تهدیدات در حوزه جرائم سایبری افزایش یافته اما با تلاش رده های انتظامی و امنیتی اهداف و سیاستهای تدوین شده پلیس فتا در کاهش جرائم محقق می شود.

افزایش 83درصدی جرائم سایبری در سبزوار

فرمانده انتظامی سبزوار نیز گفت: ظرف 6 ماه نخست امسال وقوع جرائم سایبری در این شهرستان 83 درصد و تعداد متهمان 135 درصد بیشتر شده است.

سرهنگ سید محمد هاشم زاده هاشمی افزود: همچنین کشف پرونده های جرائم سایبری پلیس فتا در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال 75 درصد افزایش داشته است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *