برداشت زرشک برای اولین بار در کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: برای نخستین بار در این شهرستان محصول زرشک از یک باغ 2 هکتاری برداشت شد.

سید ابوالقاسم موسوی روز سه شنبه گفت: تغییر اقلیم و کمبود بارندگی‌های مناسب و خشکسالی‌های متوالی ما را به سمت کشت محصولات کم آب طلب و پربازده سوق داده و شرایط آب وهوائی کوهسرخ و اقلیم کوهپایه ای آن مناسب برای کشت محصولاتی چون زرشک است.

موسوی با اشاره به مقاوم بودن محصول گونه زرشک به سرما و رشد مطلوب آن درنواحی کوهستانی و سرد، افزود: با توجه به نیاز آبی پایین محصول زرشک، به همت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی یکی از باغداران بخش کوهسرخ، از سال 1392 باغ الگویی زرشکی را به مساحت 2 هکتار در روستای اکبرآباد ایجاد کرد.

وی بیان کرد: این باغ در سال زراعی جاری به بار نشسته و برای اولین بار توانسته‌ایم محصول زرشک تولیدی منطقه را که از لحاظ کیفیت و مرغوبیت با محصول زرشک مناطق همجوار رقابت می‌کند، به بازار عرضه کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر روش آبیاری این باغ زرشک را قطره ای اعلام و ابراز کرد: با توجه به اینکه در تغذیه درختان تنها از کودهای حیوانی و آلی استفاده شده، محصول تولیدی کاملاً سالم و ارگانیک است.

موسوی از کشاورزان علاقه مند به کاشت زرشک خواست تا با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی راهنمایی‌های لازم را دریافت و نسبت به کاشت آن اقدام کنند.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *