جوانان 90 درصد کاربران فضای مجازی در استان را تشکیل می دهند

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: سه میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری این استان کاربر فضای مجازی هستند که 90 درصد آنان را جوانان تشکیل می دهند.

سید جواد حسینی روز سه شنبه در نشستی با فعالان سازمانهای مردم نهاد جوانان خراسان رضوی افزود: جهان مجازی و دیجیتال با تحولات سریع و همه جانبه خود تاثیر مستقیم بر دو جهان واقعی و ایده ال می گذارد در حالی که کنشگران اصلی آن نیز جوانان هستند.

وی ادامه داد: در جامعه امروز جوانی کردن در حال تبدیل شدن به خرده فرهنگ قالب است. با طولانی شدن این مرحله سن بلوج جنسی به عنوان آغاز نوجوانی سه سال زودتر از گذشته آغازمی شود و سن ازدواج نیزدست کم 6 سال به تاخیر افتاده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: دوره جوانی کردن برای دختران و پسران به ترتیب در سنین 15 و10 سال شکل گرفته است. این دوره در گذشته نبوده است واتفاقا اگر این دوره را نبینیم به لحاظ روانشناختی، جامعه شناختی و مردمشناسی عوارضی از قبیل فاصله و تعارض نسلی، ارتباطات غیرمتعارف دختران و پسران و ناامیدی دراجتماع تولید می شود.

وی افزود: اگر ما مسئولان جوانان را با گوش و هوش مناسب درک نکنیم آنان نیزدر برابر مشارکت برای ساخت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه مقاومت می کنند اما اگر جوانان کشوری به جای مقاومت مشارکت کردند مطمئن باشید معجزه پیشرفت در آن کشور اتفاق می افتد.

حسینی گسست بین نسلی را مساله ای جهانی توصیف و بیان کرد: برای دوری از گسست و تعارض بین نسل‌ها در کشور باید بزرگترها فریاد تحولخواهی جوانان را بشنوند، مسائل را به خوبی درک و تجزیه تحلیل کنند. خوشبختانه نگاه نظری دولت تدبیر و امید این است که مسئولان گوش به این تغیرات داشته باشند.

وی ادامه داد: ممکن است در عمل برخی عوامل مدیریت انسانی، این هوش و گوش را برای درک فهم جوانان نداشته باشند اما باید بپذیریم رویکرد دولت دکتر روحانی اینگونه است. به همین دلیل به صورت دستوری گفته‌اند، سن مدیریتی را هشت سال کاهش دهید بنابراین به دنبال احیاء سازمان جوانان هستند و همچنین در بسیاری از ادارات علاوه بر تشکیلات ورزش و جوانان، مشاور جوان را هم ایجاد کرده اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *