انهدام 28 باند قاچاق کالا در سال 96

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در 6 ماه نخست امسال 28 باند قاچاق کالا و ارز در استان منهدم شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 75 درصد رشد داشت.

سید جواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به کشفیات مواد مخدر افزود: در 6 ماه نخست امسال یک میلیارد و 157 میلیون ریال کالای قاچاق در این استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 31 درصد افزایش داشت.

حسینی اظهار کرد: تعداد پرونده‌های محکومیت در حوزه قاچاق کالا در 6 ماه امسال یکهزار و 47 پرونده بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد چهار درصد و از نظر ارزش 385 درصد افزایش داشت.

وی گفت: در این مدت 28 باند قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی منهدم شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 75 درصد رشد داشت.

حسینی اظهار کرد: طرحی با عنوان سامانه ثبت انبارهای کالا طراحی شده است که براساس آن از 50 هزار انبار دولتی و خصوصی استان 24 هزار انبار به ثبت رسید تا هیچ کالایی بدون ثبت انبار توسط کامیون‌ها حمل نشود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در ماه گذشته 17 تن مواد مخدر و روانگردان در این استان کشف شد که در مقایسه با ماه قبل 12 درصد افزایش داشت.

وی دستگیری پنج هزار و 824 قاچاقچی مواد مخدر و خرده فروش در این استان طی یک ماه گذشته و رشد یک درصدی آن در مقایسه با ماه قبل، انهدام 24 باند قاچاق مواد مخدر و روانگردان در ماه گذشته و رشد 31 درصدی آن نسبت به ماه قبل را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: طی نیمه نخست امسال میزان سرقت‌ها در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 12 درصد افزایش، سرقت خودرو 22 درصد کاهش، شرب خمر هشت درصد کاهش، ارتباطات نامشروع 6 درصد کاهش، جرایم مالی 13 درصد کاهش، کلاهبرداری 15 درصد افزایش، نزاع و درگیری 9 درصد کاهش و خودکشی هفت درصد کاهش داشته است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *