امروز نماد استکبار ستیزی، تحقق اقتصاد مقاومتی است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: امروز نماد استکبار ستیزی تحقق اقتصاد مقاومتی و پایبندی به وضعیت داخلی کشور، استقلال و خودکفایی است تا در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آمریکا نتواند ما را با تحریم‌های خود از پیشرفت باز دارد.

حمیدرضا ترقی تصریح کرد: در گذشته واکنش ما در برابر استکبار ستیزی در حد تصرف سفارت آمریکا بود، ولی امروز ابعاد آن در حرکت کل کشور در جهت عدم وابستگی به خارج، پافشاری روی وضعیت داخلی و حفظ نظام جمهوری اسلامی نهفته است.

وی با بیان اینکه آمریکا با خصومت و بدعهدی‌ در برجام خودش را رسوای جهان کرد، اظهار کرد: آمریکا نشان داد پایبند به هیچ قانون و ضابطه‌ بین المللی نیست و با زورگویی و دروغ اهداف خود را دنبال می‌کند. ما باید به مردم کشورمان و دنیا اثبات کنیم که آمریکا صلاحیت ندارد و پایبند به قانون نیست و جز زورگویی کاری در دنیا ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: نظام سلطه به ضرر کل دنیا و عامل اصلی بی‌ثباتی در دنیاست و امروز هم اثبات شده که آمریکا عامل اصلی جنایت‌های داعش در منطقه و کشورهای اسلامی و همچنین عامل بسیاری از آوارگی‌ها، کشتار مردم و خرابی بناهای تاریخی و اقتصاد ملت‌هاست.

ترقی خاطرنشان کرد: آمریکا به قوانین بین‌المللی متعهد و پایبند نیست و نفی استکبار که آرمان انقلاب اسلامی در جهان است، با حماقت‌های آمریکا و درایت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: ما می‌توانیم در این مسیر ملت‌های جهان را متوجه هویت واقعی آمریکا و استکبار جهانی کنیم. عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: باید کاری کنیم که طرفداری از آمریکا و استکبار جهانی به یک ضد ارزش تبدیل شود تا نخبگان و حکام سیاسی جرأت حرکت در این وادی‌ها را نداشته باشند.

ترقی گفت: آنچه مسلم است این بوده که نظم موجود سرتاسر زور است و هر کشوری که در چارچوب این نظم قرار گیرد، هیچ آینده‌ای برای استقلال و هویت خود نمی‌تواند قائل شود.

وی اضافه کرد: ملت ایران این نظم جهانی را در بسیاری از ابعاد ظالمانه نپذیرفته است و صرفا مواردی را پذیرفته که منافع ملی و مصالح علمی ایجاب می‌کرد. عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد جهان را در برابر تمدن آمریکا وادار به تمکین کند، گفت: تمام مؤسسات و سازمان‌های بین المللی  اساسا برای به زنجیر کشاندن ملت‌ها در قالب نظم جهانی تشکیل شده است.

ترقی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال امنیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستیم، باید کاری کنیم که متغیرهای بیرونی در روند سیاست‌های خودمان و پیشرفت ما تاثیر نداشته باشد. این موضوع موجب می‌شود که در برابر نظم جهانی مقاومت داشته باشیم و هر نظمی را که در واقع بی نظمی است، نپذیریم و به خواسته کشورهای سلطه‌گر تن ندهیم و استقلال خود را براساس معیارهای مکتبی و دینی خود دنبال کنیم.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *