آغاز برداشت زعفران در جنوب خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: برداشت زعفران از سطح 9 هزار و 500 هکتار اراضی زراعی شهرستان‌های گناباد، بجستان و خواف در جنوب استان خراسان رضوی آغاز شد.

علیرضا حسین زاده روز یکشنبه افزود: 3500 هکتار از اراضی شهرستان گناباد در سال جاری به کشت زعفران اختصاص داشت.

وی با اشاره به آبیاری 40 هکتار از این مزارع با تانکر سیار اظهار کرد: استمرار خشکسالی و کمبود منابع آب مانع توسعه مزارع زعفران در گناباد شده بطوری که سطح زیر کشت این محصول امسال هم مانند پارسال در سطح 3500 هکتار باقی ماند.

وی میزان برداشت زعفران تولیدی در شهرستان گناباد طی سال گذشته را 9 تن ذکر کرد و گفت: پیش بینی می‌شود سال جاری هم همین مقدار زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان با 20 درصد افزایش نسبت به پارسال به چهار هزار هکتار افزایش یافت.

رحمان دادپور به آبیاری 40 هکتار از مزارع زعفران خواف با تانکر اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش سطح زیر کشت پیش بینی می‌شود برداشت زعفران در این شهرستان در سال جاری به حدود 16 تن افزایش یابد.

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود 15 تن زعفران از مزارع خواف برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی بجستان نیز از آغاز برداشت زعفران در مناطق سردسیر و کوهپایه این شهرستان خبر داد و گفت: 2 هزار و 200 هکتار از مزارع این شهرستان در سالجاری زیر کشت این محصول رفت.

رمضانعلی قاسمی ‌افزود: 800 هکتار مزارع زعفران این شهرستان در سال زراعی جاری با کمبود آب مواجه بود که کشاورزان را با مشکلات بسیار روبرو کرد.

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود هفت تن زعفران از اراضی شهرستان بجستان برداشت شد و در سالجاری نیز با توجه به وضعیت موجود پیش بینی می‌شود برداشت این محصول به چهار هزار و 500 تن کاهش یابد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *