35 میلیارد ریال تسهیلات در 6 ماه نخست سال پرداخت شد

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) در بسیج اقشار خراسان رضوی گفت: ظرف 6 ماه نخست امسال از سوی بسیج سازندگی این استان در بخش صنایع تبدیلی 35 میلیارد ریال تسهیلات به منظور حمایت و حفاظت از تولیدات کشاورزی از جمله محصولات درختی به متقاضیان پرداخت شده است.

سرهنگ یحیی سالاری افزود: خراسان رضوی قابلیتهای بسیاری در زمینه تبدیل محصولات مختلف باغی و تولیداتی همانند انجیر، زردآلو و آلبالو خشک دارد که باید از آن برای رونق اشتغال بیش از پیش استفاده شود.

وی همچنین به برپایی هشت نمایشگاه صنایع دستی طی نیمه نخست امسال در هشت نقطه خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: علاوه بر حمایت از سوغات شهر مشهد و صنایع دستی، برای 2 هزار نفر هم ایجاد شغل شد که در رونق اقتصادی تاثیرگذار است.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) در بسیج اقشار خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت 250 واحد نیمه تعطیل نیز شناسایی، عارضه یابی و برای تولید و احیای مجدد آنها اقدام شد. برخی از واحدهای تولیدی نیز تسهیلاتی از بانکها گرفته بودند که در زمان مقرر قادر به بازپرداخت آن نشدند لذا با هماهنگی مسئولان ذیربط برای این واحدها مهلت گرفته شد.

وی گفت: همچنین از پارسال با همکاری سپاه امام رضا(ع)، جهاد کشاورزی و آستان قدس رضوی احیای 110 قنات شروع و 50 میلیارد ریال برای این کار که حدود 2 سال زمان می‌برد در نظر گرفته شده است.

سرهنگ سالاری افزود: برای افزایش تولید محصولات کشاورزی روستا و علمی‌کردن کشاورزی همچنین طی نیمه نخست امسال در 400 روستا نشستهای مختلف برگزار و روشهای نوین کشاورزی و آبیاری به کشاورزان آموزش داده شد.

وی ادامه داد: با همکاری بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و آستان قدس رضوی نیز در مسیر ایجاد اشتغال و تولید، حدود120 میلیارد ریال تسهیلات به افراد و واحدهای تولیدی واجد شرایط استان پرداخت شده است. در مجموع در قالب «طرح کارسازی و حمایت از طرح‌های کارآفرینی» تا پایان امسال هزار میلیارد ریال تسهیلات در خراسان رضوی اعطا می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) در بسیج اقشار خراسان رضوی گفت: این تسهیلات به متقاضیان اشتغال که زیر پوشش کمیته امداد نیستند اما به خانواده امداد نزدیکند پرداخت می‌شود. در این طرح افراد مورد نظر از سوی بسیج سازندگی شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند و آستان قدس رضوی اعتبارات لازم را فراهم می‌کند.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *