یأس در عرصه تولیدات دینی و مذهبی پیامد برخورد سلیقه‌ای

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یأس در عرصه تولیدات هنر دینی و مذهبی، عدم پرداخت به زندگی اهل بیت و عدم ساخت کارهای سینمایی و عاشورایی یکی از پیامدهای برخورد سلیقه‎ای با سازنده فیلم “رستاخیز” است.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی وضعیت نامطلوب پیش آمده برای فیلم توقیفی رستاخیز باشد، گفت: این فیلم به دلیل اینکه در کشور دارای یک نوع قرائت دینی واحد در عرصه هنر نیستیم، دست‌خوش سلیقه‌ها شده است.

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پرهیز از کثرت‌انگاری دینی در عرصه هنر، اضافه کرد: آنچه بر سر فیلم رستاخیز آمده حاکمیت سلیقه‌ها در عرصه هنر است و دولت هم نتوانست پاسخ قابل قبولی به سازندگان فیلم به ویژه کارگردان و تهیه کننده اثر بدهد.

قاضی‌زاده اظهار کرد: معتقدم فیلم رستاخیز باید با دریافت پروانه نمایش در داخل کشور اکران شود و با توجه به شناختی که از کارگردان فیلم مذکور موجود است، اطلاع دارم که پرداخت هزینه‌های مادی فیلم به سازندگان، مورد رضایت کارگردان رستاخیز نخواهد بود و اثری در روحیه کاری او نیز نخواهد داشت، ضمن آنکه احمدرضا درویش به دلیل رفتارهای نامناسب با آخرین تولید سینمایی‌اش “رستاخیز” ساخت فیلم دیگری را کلید نزده است.

عضو ناظر مجلس در شورایعالی نظارت بر صدا و سیما با یادآوری اینکه موضع کمیسیون فرهنگی، اکران فیلم رستاخیز در داخل کشور بود و این مسئله به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز منتقل شد، افزود: البته در پاسخ به اعضای کمیسیون مسئولان وقت عنوان کردند که سازندگان فیلم را با پرداخت هزینه‌های فیلم راضی کرده‌اند درحالی که این مسئله هم رخ نداده است.

وی با اشاره به عدم تولید فیلم سینمایی دینی دیگری پس از توقیف “رستاخیز” و دلسرد شدن هنرمندان برای ورود به این حوزه، عنوان کرد: یأس در عرصه تولیدات هنر دینی و مذهبی، عدم پرداخت به زندگی اهل بیت و عدم ساخت کارهای سینمایی و عاشورایی یکی از پیامدهای برخورد سلیقه‎ای با سازنده فیلم “رستاخیز” است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از رفتار صورت گرفته با فیلم “رستاخیز” علت رخوت و کم کاری در حوزه فیلم‌های دینی و مذهبی را همین برخوردهای سیلقه‌ای عنوان کرد.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *