گام اول برای آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران افزایش یافت! عرضه اولیه­ای دیگر در فرابورس ایران! شرکت فلان برای سال مالی 1395 قرار است 300 ریال سود تقسیم کند! و …

همه ما روزانه این گونه اخبار و اطلاعات در زمینه بورس به گوشمان رسیده است اما چقدر با بورس و بهتر بگویم با بازار سرمایه آشنا هستیم. اگر سوالاتی در زمینه بازار پول (بانک­ها) مطرح شود اکثر مردم می توانند در این زمینه نظر دهند اما چرا در مباحث بورس تا این حد سطح اطلاعات و دانش مالی افراد کم است؟

پاسخ­های زیادی در این خصوص می­توان ارائه داد اما راه حل آن قطعا فراهم آوردن بستر مناسب در زمینه آموزش و فرهنگ­سازی در خصوص بازار سرمایه می­باشد. نکته بسیار مهم در این باره استفاده از اساتید و دوره­های تایید شده­ای می­باشد که متاسفانه در مشهد بسیار کمیاب نیز هستند. در غیراینصورت با شرکت در کلاس­های غیر استاندارد و جذاب تبلیغاتی، نه تنها برای فرد هزینه بر است بلکه اثرات منفی برای جامعه به ارمغان می­آورد.

درنهایت می­توان گفت لزوم آموزش و فرهنگ­سازی صحیح در این زمینه بسیار واضح است اما افراد متقاضی باید با سعه صدر بهترین دوره­ها را شناسایی کنند تا درآمد معقولی برای خود به ارمغان آورند.

 

 

دکتر دعائی

مسئول دپارتمان دوره‌های کوتاه مدت بازار سرمایه در موسسه فرااندیشه                                                             

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *