مصرف‌کننده باید استاندارد را در زمان مصرف کالا ببیند

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مردم به عنوان یک مصرف‌کننده با مشاهده به اطمینان خاطر دست پیدا می‌کنند و در زمان مصرف کالا در عمل باید این اطمینان خاطر تقویت شود.

فیروز ابراهیمی روز سه شنبه در گفت‌وگو با این خبرگزاری افزود: امروزه بخش زیادی از کالاهای ما مشمول استاندارد اجباری هستند. همچنین یکسری از کالاهای ما استاندارد تشویقی دارند و برخی از کارخانه‌ها به دنبال اخذ استانداردهای تشویقی بوده و بسیار مایل هستند به سمت استانداردهای اجباری نیز پیش بروند.

وی با بیان اینکه بحث استاندارد موضوعی است که امکان دارد در بدو ورود، کارخانجات را دچار گرفتاری‌ها و بوراکراسی اداری کند، عنوان کرد: اما در نهایت زمانی که نشان استاندارد اخذ شود، یک اطمینان خاطر برای مصرف‌کنندگان این تولیدات ایجاد می‌شود.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم به ادامه رقابت در بازارهای داخلی و منطقه‌ای فکر کنیم، بایستی کارخانجات نیز از این دست استانداردها استقبال کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه حدود 40 درصد از اقتصاد و تولید ما زیرزمینی و از دید مسئولان پنهان مانده، تصریح کرد: ما تولیدات زیرپله‌ای فراوانی داریم. همچنین در عرصه تجارت و بازرگانی نیز متاسفانه شاهد اقتصاد زیرزمینی هستیم.

وی ادامه داد: اگر بناست تولید ما به لحاظ کیفی، مصرف‌کنندگان خود را راضی کند و با استقبال مواجه شود، باید به سمت اخذ استانداردها گام بردارد.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: همچنین در کشورهای پیشرفته استانداردهای کارخانه‌ای از استانداردهای دولتی فراتر است. بنابراین رمز ماندگاری در بازار، کالای باکیفیت است تا مردم بتوانند به طور پیوسته و با اطمینان خاطر محصولات خود را خریداری کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه مردم به عنوان یک مصرف‌کننده زمانی که علامت استاندارد را بر روی کالا مشاهده می‌کنند، به یک اطمینان خاطر دست پیدا می‌کنند، گفت: اما مصرف آن کالا به شکل عملی بایستی این اطمینان خاطر را تقویت کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مردم با دیدن علامت استاندارد بر روی محصولات به اطمینان خاطر دست می‌یابند اما باید کیفیت و تمامی موارد از طریق بنگاه‌های تولیدی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: فعالان اقتصادی باید تولیدات خود را به روزرسانی کنند. اگر این مولفه‌ها رعایت شود، نظر مخاطب نیز همواره جلب خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *