مدیرکل قول اتمام پروژه خانه کاراته استان را داده است

رییس هیات کاراته خراسان‌رضوی از حضور پررنگ و موفقیت خراسانی‌ها در تمام رده‌های سنی تیم‌ملی کاراته خبر داد.

سعید رزم‌آرا، در خصوص حضور کاراته‌کاهای خراسانی در تیم‌ملی کاراته اظهار کرد: در مسابقات انتخابی تیم‌ملی که در مردادماه برگزارشد، علی اورعی و حیدر براتی از خراسان رضوی به مقام طلا دست یافتند و به عضویت تیم‌ملی کاراته درآمدند.

وی افزود: اردوی تیم‌ملی در رده بزرگسالان در بخش آقایان از ابتدای ماه جاری تا 7 مهر در تهران درحال برگزاری است و پس از آن تیم ملی بزرگسالان در 10 مهر به مسابقات جهانی اوراسیا در صربستان اعزام خواهدشد. در تیم ملی کاراته 8 ورزشکار عضویت دارند که دو نفر از آن‌ها را خراسانی‌ها تشکیل داده‌اند.

رییس هیات کاراته خراسان‌رضوی ادامه‌داد: بعد از چند سال برنامه‌ریزی، در لیگ شرکت کرده و هزینه کردیم که نتیجه آن فیکس شدن 2 ورزشکار در تیم‌ملی بود، همچنین در همین مسابقات در بخش بانوان، فاطمه رجائی با کسب مدال طلا و عاطفه جهانی‌فر با کسب مدال برنز به عضویت تیم‌ملی درآمدند زمان برگزاری مسابقات بانوان پس از به پایان رسیدن مسابقات جهانی صربستان در بخش آقایان مشخص خواهدشد.

وی افزود: در انتخابی تیم‌ملی نوجوانان، امیر اسلامی با کسب مدال برنز به عضویت تیم‌ملی نوجوانان درآمد. اسلامی به مسابقات جهانی کاراته‌وان ترکیه نیز اعزام شد که دلیل سطح بالای مسابقات متاسفانه مدالی کسب نکرد. همچنین در رده سنی نونهالان، معین زمانیان و نوید شریف‌زاده  خراسانی‌های تیم‌ملی محسوب‌می‌شوند. هادی امیری مربی تیم‌ملی نونهالان نیز از نمایندگان خراسانی در سطح ملی است.

رییس هیات کاراته خراسان‌رضوی بااشاره به مدال برنز سجاد مومن در مسابقات قهرمانی کشور تصریح کرد: سجاد مومن در مسابقات سبکی مقام آورده‌بود و باتوجه به اینکه مسابقات سبکی در رنکینگ تاثیری ندارد و همچنین در مسابقات انتخابی تیم‌ملی مقامی کسب نکرد، به تیم‌ملی دعوت نشد.

رزم‌آرا درخصوص تیم‌های خراسانی حاضر در سوپرلیگ کاراته کشور خاطرنشان کرد: در بخش آقایان تیم کیوکوشین سیر توس رضوان در سوپرلیگ کاراته حضور دارد و پس از سپری شدن دو هفته از لیگ کاراته، در جایگاه دوم قرار دارد. در بخش بانوان نیز از شهرهای مشهد و نیشابور در لیگ کاراته بانوان سه تیم حضور دارند. در بخش نوجوانان و جوانان نیز دو تیم از خراسان و در بخش نونهالان کومیته یک تیم از استان حضور دارند.

وی با اشاره به خانه‌کاراته مجموعه کوثر تاییدکرد: طبق مذاکراتی که با مدیرکل ورزش و جوانان استان داشته‌ایم، صبوریان قول 100 درصد برای اتمام این پروژه تا دهه فجر سال جاری را داد. این پروژه تاکنون حدود 85 درصد پیشرفت داشته است.

رییس هیات کاراته خراسان‌رضوی درخصوص شرایط پیش روی هیات ادامه داد: یک دوره کلاس مربیگری درجه 1 در 13 و 14 ماه جاری با حضور مدرسین فدراسیون کاراته در مشهد برگزار خواهدشد. در این دوره از کلاس مربیگری با توجه به آزمونی که برگزار خواهدشد، مربیان خراسانی با موفقیت در این آزمون به اخذ مربیگری در سطح ملی نائل خواهندشد. همچنین در 6 ماه دوم سال کلاس ارتقا درجه داوری نیز در مشهد برگزار خواهدشد.

رزم‌آرا با اشاره به محل برگزاری اردوهای انتخابی تیم‌ملی در رده‌های پایه بیان‌کرد: معمولا هردو هفته یک‌بار در تهران و استان‌های متقاضی برگزار می‎‌شود. مشهد نیز با توجه به ملی‌پوشانی که در تیم‌ملی نونهالان دارد توانایی میزبانی از اردوی انتخابی تیم‌ملی را دارد، اما با شروع مدارس وضعیت اردوها  و زمان میزبانی مشهد برای اردو انتخابی مشخص نشده‌است. مشهد با توجه به حمایت و همکاری سایر ارگان‌ها شرایط میزبانی از اردوی انتخابی تیم‌ملی نونهالان را دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *