جریان اصلاحات ریشه در تاریخ اسلام دارد

سیدحسن رسولی گفت: جریان اصلاحات ریشه در تاریخ اسلام دارد و الهام گرفته از قیام امام حسین(ع) است. به گزارش ایران نیوز آنلاین؛ سیدحسن رسولی، عضو بنیاد امید ایرانیان، با حضور در هیئت شهدای کاشمر اظهار کرد: اصلاح طلبان معتقد بوده و هستند که جوامع اسلامی تا زمان قیام امام زمان(عج) صرف نظر از نوع حکومتی که بر آنان حکمرانی می‌کند و با استفاده از الگوی حسینی(ع)، همواره نیازمند اصلاح امور هستند.

 

ضرورت کنترل جامعه توسط وجدان عمومی

وی افزود: بدون شک اگر روابط و مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و روابط بین الملل و سایر سنت‌ها، معیارها و هنجارهای جامعه، توسط وجدان عمومی جامعه مورد مراقبت، نظارت، کنترل و اصلاح قرار نگیرد حتی اگر آن حکومت، جمهوری اسلامی ایران باشد، باز هم امکان انحراف و سوء استفاده و طی مسیر برخلاف منافع ملی وجود دارد.

رسولی با تاکید براینکه اصلاحات مدنظر امام حسین(ع) در شرایط فعلی نیز متوجه اوضاع جامعه اسلامی است، گفت: ما اصلاح طلبان، اسلام، امام(ره) و رهبری معظم انقلاب را نه تنها قبول داریم بلکه یکی از منابع اصلی به ثمر رساندن انقلاب اسلامی را جریان خط امام(ره) و بچه‌های مبارز قبل و بعد از انقلاب می دانیم.

 

سوء استفاده سیاسی از مناسک دینی علیه یک جریان سیاسی

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان با روحانیت اصیل و وارسته و البته باسواد و صادق کاملاً همدل هستند، عنوان کرد: بدون شک با سبقت گرفتن برخی از مداحان بی سواد بر روحانیت اصیل اسلامی، اعتراض داشته و مخالف هستیم.

این عضو بنیاد امید ایرانیان بیان کرد: اصلاح طلبان نسبت به اینکه برخی مداحان، در مراسمی مانند عید سعید قربان که یک مراسم اسلامی و مذهبی و ملی به شمار می‌رود، بزرگان ما از جمله رئیس جمهور را که براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی دومین فرد پس از مقام معظم رهبری است، مورد هتک حرمت قرار دهند، انتقاد دارند.

وی با اشاره به اینکه این جناح سیاسی نه تنها با آئین عاشورایی موافق بوده بلکه جوهره حرکت اصلاح طلبانه الهام گرفته از فرهنگ عاشورا است، گفت: ما با خرافات و سوء استفاده سیاسی از مناسک دینی و مذهبی علیه یک جریان اصیل انقلاب و به طرفداری از جریان دیگر مخالف بوده و هستیم.

رسولی با بیان اینکه اصلاح طلبان با جبهه و جنگ، دفاع مقدس و آئین و سبک و سیاق ایثارگری رابطه دیرینه دارند، بیان کرد: به رغم اینکه با جبهه و جنگ مخالف نیستیم اما با کسانی که تحت نام سرداران دوران دفاع مقدس چند صد میلیارد اختلاس کرده و همچنین با ارتکاب به فساد و تباهی توسط نفر دوم قوه مجریه در دولت احمدی نژاد، مخالفت می‌کنیم.

 

علاقه دیرینه اصلاح طلبان به ولایت فقیه

وی با اشاره به اینکه قطعأ اصلاح طلبان، موضوعاً و مصداقاً به ولایت فقیه علاقه دیرینه دارند، افزود: اصلاح طلبان با اینکه عده‌ای بخواهند امام و رهبری و این اصل اصیل اسلامی دینی و انقلابی را به نفع خود مصادره کنند، مخالف هستند.

این عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ادامه داد: ما مخالف ریاکاری، تظاهر و نفاق هستیم و با صحنه‌هایی که طی هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد، دست رهبری را می‌بوسید ولی در خفا براساس اطلاعات موجود رسماً بر علیه رهبری حرکت می‌کرد و مصداق عینی آن ۹ روز خانه نشینی بود، ابراز مخالفت می‌کنیم.

وی همچنین با اعلام اینکه اصلاح طلبان نسبت به مصادره برخی از مقدسات، مقام معظم رهبری، شهدا، سپاه و بسیح ایثارگران برای بهره برداری یک جناح برعلیه جناح دیگر ابراز مخالفت می‌کنند، گفت: متاسفانه عمده تریبون های نمازجمعه کلان شهرهای کشور تبدیل به تریبونی برای کوبیدن یک جریان سیاسی شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *