تمایل ترکیه به افزایش همکاری‌های نظامی – امنیتی با ایران

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: احتمالا اقلیم کردستان، امنیت منطقه و وضعیت عراق از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو در جریان سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه به ایران خواهد بود.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی درباره اهمیت حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در ایران پس از ۴۰ سال که به زودی انجام خواهد شد، گفت: این سفر در پاسخ به سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه است که مردادماه امسال انجام شد.

وی تصریح کرد: واقعیت امر این است که اوضاع امنیتی منطقه چه مسائل مربوط به داعش چه اقلیم کردستان و چه همکاری های دو جانبه بین ایران و ترکیه می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد که این همکاری ها رو به افزایش است.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس همچنین بیان کرد: ترکیه به عنوان عضو ناتو در طی تحولاتی که در این سال‌های گذشته اتفاق افتاده به نظر می‌رسد یک نوع سیاست مستقل‌تری را از ناتو در پیش گرفته است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: ترکیه به دلیل مرز و اولویت‌های مشترک با ایران تمایل دارد تا همکاری‌های نظامی- امنیتی خود را مانند روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی افزایش دهد و این نکته ارزشمندی برای هر دو کشور همسایه است که بتوانند دغدغه‌های مشترک خود را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان اظهار کرد: البته بخشی از این دغدغه مشترک می‌تواند مسئله اقلیم کردستان و تبعات و آثار آن باشد که مسئله امنیت این کشورها، منطقه و به ویژه وضعیت عراق احتمالا یکی از مهم ترین محورهای گفت‌وگو در جریان این سفر باشد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *