تاکید استاندار خراسان رضوی و رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان بر گسترش همکاری

استاندار خراسان رضوی و رئیس مجلس ایالت پاکستان دوشنبه شب در دیداری بر گسترش روابط بین ایران و پاکستان تاکید کردند.

علیرضا رشیدیان در دیدار با رحیله حمیدخان درانی و هیات همراه وی گفت: 2 کشور ایران و پاکستان در حوزه مسائل فرهنگی، گردشگری و زیارت دارای روابط دیرینه و عمیقی هستند و هر سال خراسان رضوی میزبان چندین هزار زائر پاکستانی است که به مشهد مشرف شده و یا به کربلا سفر می کنند.

وی با بیان اینکه در بخش صادرات و واردات هم 2 کشور روابط مناسبی دارند افزود: حضور طلاب پاکستانی و دیگر محصلان این کشور در ایران از دیگر عوامل برقراری روابط دوستانه بین 2 کشور است.

وی گفت: برخی از کشورها می خواهند روابط دوستانه ایران و پاکستان را برهم بزنند که مسئولان 2 کشور نقش موثری در حفظ تعاملات و تداوم ارتباطات دارند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات دولت پاکستان و سروزیر ایالت بلوچستان برای راحتی زائرانی که از این کشور به ایران می آیند گفت: این اقدامات باعث شده است که دیگر خبری از جان باختن زائران پاکستانی در مسیر سفر به گوش نرسد که جای خوشحالی است.

رشیدیان گفت: امیدواریم راه آهن میرجاوه – بیرجند – مشهد هم هر چه سریعتر به بهره برداری برسد تا سفر بین 2 کشور آسانتر شود. وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی هم نسبت به پاکستان و مردم آن علاقه خاصی دارند و همیشه نسبت به فراهم کردن امکانات برای راحتی زائران این کشور تاکید می کنند.

وی، برطرف شدن برخی از مشکلات تجاری بین ایران و پاکستان را نیازمند ارتباط بیشتر بخش خصوصی 2 کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران و پاکستان باید اطلاعات لازم را در مورد استانداردهای لازم کالاهای وارداتی به یکدیگر منتقل کنند تا هیچ کالایی به مشکل برخورد نکند.

رشیدیان افزود: بنای نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری با کشور پاکستان است و از همه ظرفیت ها و در هر زمینه ای که پاکستان علاقه مند باشد برای توسعه همکاری ها استفاده می کنیم.

وی افزود: یکی از راههای افزایش تعاملات، برقراری خط هوایی بین مشهد و کویته است و هر کاری در این راه لازم باشد انجام می دهیم.

 

نقش خراسان رضوی در گسترش روابط با پاکستان مهم است

رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان در این دیدار گفت: خراسان رضوی نقش مهمی در گسترش روابط و توسعه همکاری های ایران با پاکستان ایفا می کند.

رحیله حمید خان درانی ادامه داد: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 نشان دهنده اهمیت این شهر است و وجود حرم امام رضا(ع) هم جایگاهی خاص به مشهد می دهد.

وی با بیان اینکه زمینه ها و ظرفیت های همکاری بین 2 کشور فراوان است افزود: اختلافات جزئی را باید کنار گذارد زیرا همه مشکلات قابل حل است و باید در مورد مسائلی که صحبت می کنیم هر چه زودتر به مرحله اجرا برسانیم.

وی با دعوت از استاندار خراسان رضوی برای سفر به ایالت بلوچستان گفت: مردم پاکستان علاقه و حس خوبی نسبت به کشور ایران دارند و هر چه تبادل هیات های 2 کشور بیشتر باشد روابط مستحکم تر می شود.

حمیدخان درانی از استاندار خراسان رضوی درخواست کرد تا با انجام اقدامات لازم خط هوایی مستقیم بین کویته و شهر مشهد برقرار شود.

رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان و هیات همراه در سفر 6 روزه ای که به ایران داشتند از تهران، اصفهان، شیراز و مشهد دیدن و با مقامات اجرایی و مسئولان کشور دیدار و گفتگو کردند.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *